مدیریت افکار عمومی به منزله اطلاع‌رسانی دقیق است
کد خبر: 3807275
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

مدیریت افکار عمومی به منزله اطلاع‌رسانی دقیق است

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: مدیریت افکار عمومی به منزله اطلاع‌رسانی دقیق است، نه جهت‌دهی افکار، از همین‌رو باید سامانه‌های گردش اطلاعات را مدیریت کرده و شیوه‌های توانمندسازی اصحاب رسانه را اجرا کنیم.

مدیریت افکار عمومی به منزله اطلاع‌رسانی دقیق استبه گزارش ایکنا از زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، شب گذشته، 8 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی‌ صریح، صحیح، دقیق، عالمانه و به‌موقع از منابع معتبر از وظایف دستکاه‌ها است تا اطلاعات درستی را در اختیار افراد جامعه قرار دهد.
وی تصریح کرد: اخبار صریح و دقیق که از رسانه ملی، رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی منتشر می‌شود، زمینه را برای انسجام اجتماعی فراهم کرده و امیدآفرینی، وحدت، تحول، رشد و پویایی جامعه را افزایش می‌دهد.
این مسئول با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات اخبار منفی 9 برابر اخبار مثبت بر ذهن مخاطب تاثیر می‌گذارد، بیان کرد: «دانستن» حق مردم است و همین مردم حق دارند که اطلاعات دقیقی از منابع موثق دریافت کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان ادامه داد: از همین‌رو، ساماندهی اطلاع‌رسانی بر اساس منابع مستند باید در دستور کار قرار گیرد؛ در واقع اگر بخواهیم زمینه برای ایجاد آرامش، همچنین بهداشت و سلامت روانی و اجتماعی در استان فراهم شود، باید اخبار و اطلاع‌رسانی را ساماندهی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه هدف از تشکیل شورای اطلاع‌رسانی این است که مردم از اقدامات و خدمات کارکنان نظام مطلع باشند، افزود: انتخابات یک روز است ولی زنگ انتخابات یک سال قبل زده می‌شود.
مرادی یادآور شد: در چنین شرایطی، سئوالات و موضوعاتی در حوزه انتخابات به وجود می‌آید و اگر اطلاع‌رسانی‌ها مدیریت نشود، منجر به بروز التهابات می‌شود. از همین‌رو، ضروری است که صبح روز انتخابات، با رسانه‌ها هماهنگ باشیم و آخرین آمار را در اختیارشان بگذاریم.
این مسئول خاطرنشان کرد: مدیریت افکار عمومی به منزله اطلاع‌رسانی دقیق است، نه جهت‌دهی افکار، از همین‌رو باید سامانه‌های گردش اطلاعات را مدیریت کرده و شیوه‌های توانمندسازی اصحاب رسانه را اجرا کنیم. علاوه بر این، تبیین اصول و محورها جزو سیاست‌های شورای اطلاع‌رسانی است و شبهات باید مدیریت شود.
انتهای پیام
captcha