ضرورت کارایی، جدیت و امید در برنامه‌های اقتصادی
کد خبر: 3807328
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
معصومه ابتکار تأکید کرد:

ضرورت کارایی، جدیت و امید در برنامه‌های اقتصادی

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: آمریکا با اعمال تحریم‌های ظالمانه تلاش دارد که اقتصاد کشورمان را از پای درآورده و مردم را ناامید کند؛ بنابراین ضرورت دارد که بیش از گذشته با جدیت و کارایی و امید به آینده برنامه‌ها را پیش ببریم.

ضرورت کارایی، جدیت و امید در برنامه‌های اقتصادیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده روز گذشته، 8 اردیبهشت‌ماه در نشست شورای اداری استان خراسان رضوی اظهار کرد: آقای رزم حسینی با کوله باری از تجربه‌های موفق کار خود را در خراسان رضوی شروع کرده است و امیدواریم مدیران بتوانند در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت تدبیر و امید از این ظرفیت استفاده کنند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه گزارشی از تحولات حوزه زنان در زمینه‌های اشتغال، آموزش، بهداشت زنان آماده شده است، گفت: اطلاعات ثبت شده نشان می‌دهد که به برکت آرمان‌های انقلاب تحولات زیادی طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این حوزه رقم خورده که مایه افتخار است اما قطعاً کافی نیست.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی تحقق عدالت اجتماعی است، افزود: ممکن است از دید جریانات مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی عدالت یک مفهوم جداگانه داشته باشد که اما قطعاً هیچ زمان نمی‌توان مفهوم عدالت را نادیده گرفت.
ابتکار گفت: یکی از جنبه‌های مهم عدالت عدالت جنیستی، برابری در دسترسی زنان و مردان به خدمات توسعه‌ای دولت اعم از آموزش، بهداشت و اشتغال است که امیدواریم با تدوین و اجرای برنامه‌های عملیاتی زمینه تحقق آن فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهر مشهد آسیب‌پذیری‌های بسیاری دارد، اظهار کرد: ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی و تولد نوزادان بی‌شناسنامه و بازماندگی از تحصیل از جمله آسیب‌های اجتماعی در این مناطق است که البته با دستور رهبر معظم انقلاب برای بسیاری از کودکان بازمانده از تحصیل، فرصت تحصیل مجدد فراهم شده است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: اگر در سیاست‌ها به‌گونه‌ای عمل نکنیم که دختران مثل پسران امکان بهره‌برداری از فضاهای ورزشی داشته باشند، با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد چنانچه در دوره ابتدایی غفلت آموزشی رخ داد و دختران به دلیل عدم فراگیری آموزش‌های لازم، با مشکلات حاد روحی، روانی و جسمی مواجه شدند.
وی با بیان اینکه نگاه عدالت جنسیتی یک تکلیف قانونی برای همه دستگاه‌هاست، گفت: اکنون به‌طور میانگین 41 درصد کارمندان دستگاه‌های اجرایی را بانوان تشکیل می‌دهند اما به نسبت تعداد کارمندان، بانوان در پست‌های مدیریتی حضور ندارند و مطابق دستور آقای رئیس جمهور باید 30 درصد پست‌ها به بانوان شایسته و توانمند واگذار شود.

رأی و نظر مردم، اساس جمهوری اسلامی است
استاندار خراسان رضوی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برآمده از اعتقادات دینی و آرای مردمی، الگویی از مردم‌سالاری دینی است، بر همین اساس است که رأی و نظر مردم در همه ارکان آن ساری و جاری است.
رزم حسینی افزود: جمهوریت آن نماد مردم‌سالاری و اسلامیت آن روح مبارک و اعتقادات مردم مؤمن و انقلابی است که قصد کردند با اتکا به توان و ایمان خود، نظامی در خور شأن ایران و بدون خودرأیی، خودکامگی و وابستگی به غیر را شاهد باشند و این مهم در همدلی و حضور فعال و پویای ایشان در همه عرصه‌ها تجلی یافته است.
وی اظهار کرد: امروز جمهوریت و اسلامیت نظام آن‌چنان در هم تنیده است که این نظام مقدس بسان یک نهاد با روح الهی و حضور مردمی در همه‌ جای جهان الگویی از ایستادگی و حضور را نمایان کرده است.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: دین مبین اسلام در کتاب قرآن و سنت پیامبر مکرم اسلام(ص) و ائمه هدی(ع) همواره بر مشورت و شورا تأکید کرده‌اند و این مهم از جایگاهی رفیع در این آموزه‌ها برخوردار است.
رزم حسینی بیان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز که میثاق مردم این سرزمین است جایگاهی مهم برای این نهاد ارزشمند قائل شده است تا آرمان‌های مردم برای رهایی از خودکامگی بیشتر و بهتر دریافت شود و عینیت یابد. از همین روی، شوراهای اسلامی ارکان تصمیم‌گیر در حکومت معرفی شدند و هر روز شاهد رشد و تعالی بیشتر این ارکان از روستاها تا کلان‌شهرها هستیم. بی‌شک حضور فعال، مطالبه‌گر و هوشمند مردم در عرصه‌های مختلف می‌تواند به بالندگی و تکامل این نهاد در آینده کمک شایانی کند و از این راه مسیر توسعه در همه ارکان هموارتر شود.
وی گفت: امروز که مردم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگزاران حکومت، ائمه جمعه و سرمایه‌گذاران برای توسعه و پیشرفت همدل و همراه شده‌اند، بی‌شک حضور فعال شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌ویژه در روستاها می‌تواند کمک شایانی به این هدف کرده و مسیر هموارتری را برای کار‌آفرینان و متولیان توسعه فراهم آورد.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: این‌جانب با تأکید بر همدلی و همراهی برای پیشرفت و توسعه خراسان رضوی، از تلاش‌های همه اعضا و ارکان شوراهای اسلامی در سراسر استان صمیمانه تشکر می‌کنم و برای همه تلاشگران عرصه‌های خدمت به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی صحت و توفیق بیشتر آرزو دارم.

انتهای پیام

captcha