مسابقات «مدهامتان»؛ زمینه‌ای برای بروز استعدادهای هنر قرآنی
کد خبر: 3807329
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

مسابقات «مدهامتان»؛ زمینه‌ای برای بروز استعدادهای هنر قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: توجه به هنر در مسابقات مدهامتان همچون خوشنویسی از آیات قرآن کریم، نقاشی آیات، ساخت فیلم و مستندهای قرآنی با پیوست مساجد می‌تواند زمینه بروز استعدادهای هنر قرآنی را نیز شکوفا سازد و ارتباط عمیقی بین قرآن و هنر ایجاد کند.

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، قرآن را بارزترین منبع عظیم ذخایر الهی دانست و گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان زمینه هرچه بهتر انس با قرآن را برای جوانان و نوجوانان فراهم کرده است.
وی افزود: رقابت در زمینه قرآن که در آن نسل نوپای انقلاب حضور دارند راهی برای مقابله با معضلات و تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مسابقات بزرگ قرآنی همچون «مدهامتان» را، راه روشنی در زندگی نسل جوان خواند که جامعه را با روح و محتوای قرآن آشنا می‌سازد.
مظاهری ابراز کرد: برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان در رده سنی کودک و نوجوان گام بلندی در شناسایی استعدادهای نخبه در استان و کشور ایجاد می‌کند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از آنجا که مسابقات قرآنی مدهامتان پیوست بچه‌های مسجد را با خود همراه دارد در معرفی استعدادها و نخبگان قرآنی مسجدى به جامعه قرآنی کشور می‌تواند بیش از پیش تأثیر بسزایی داشته باشد.
وی با بیان اینکه مسابقات مدهامتان جز معتبرترین مسابقات قرآنی کشور محسوب می‌شود تصریح کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان راه جذب جوانان و نوجوانان را به مساجد فراهم کرده است.
مظاهری ارزیابی جوانان و نوجوانان در رشته‌های مختلف قرآنی را از دیگر مزیت‌های مسابقات قرآنی مدهامتان عنوان کرد و گفت: جوانان و نوجوانان با حضور در این مسابقات مشکلات خود را شناسایی و رفع می‌کنند.
وی به دستاوردهای ستادهای هماهنگی کانون‌های مساجد در استان‌ها با مشارکت ستادهای هماهنگی کانون‌های مساجد کشور اشاره کرد و گفت: توجه کردن به نوجوانان زیر ۱۷ سال در مسابقات قرآنی مدهامتان رویکرد جدید ستادهای هماهنگی کانون‌های مساجد کشور است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: توجه به هنر در مسابقات مدهامتان همچون خوشنویسی از آیات قرآن کریم، نقاشی آیات، ساخت فیلم و مستندهای قرآنی با پیوست مساجد می‌تواند زمینه بروز استعدادهای هنر قرآنی را نیز شکوفا سازد و ارتباط عمیقی بین قرآن و هنر ایجاد کند.
انتهای پیام

captcha