سوره «احزاب»؛ موضوع برنامه تفسیر قرآن ماه رمضان در لرستان
کد خبر: 3807333
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹

سوره «احزاب»؛ موضوع برنامه تفسیر قرآن ماه رمضان در لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ برای دوازدهمین سال متوالی برنامه تفسیر قرآن‌ کریم آیت‌الله میرعمادی ویژه ماه مبارک رمضان، امسال با محوریت سوره «احزاب» در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار می‌شود.

سوره «احزاب»؛ موضوع برنامه تفسیر قرآن ماه رمضان در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، برنامه تفسیر قرآن‌کریم آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در ماه مبارک رمضان امسال با محوریت سوره مبارکه «احزاب» برگزار می‌شود.
رمضان سال گذشته سوره مبارکه «زمر» محور تفسیر نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بود. این برنامه تفسیر قرآن‌کریم که در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار خواهد شد از ساعت ۲۲ از طریق شبکه افلاک طی شب‌های رمضان پخش می‌شود.

یادآور می‏‎شود، سوره احزاب 73 آیه و هزار و 307 کلمه، پنج هزار و 787 حرف دارد و از نظر ترتیب نزول نودمین سوره قرآن است که در مدینه بر پیامبراکرم(ص) نازل شده است. احزاب به‌معنی گروه‌ها و دسته‌ها است و از ویژگی‎های این سوره این است که دستورات مهم اخلاقی به مؤمنان از جمله تقوا، سخن نیکو و منطقی، اطاعت از خداوند و پیامبر، خودسازی، اصلاح اخلاقی و رفتاری در آن بیان شده است.
موضوعات این سوره شامل احکام فقهی از جمله، ارث، احکام خاص زنان، ازدواج، پیمان و میثاق موکد الهی با پیامبران، شایعات منافقانه، داستان صف‌آرایی و احزاب، احکام وظایف همسران پیامبر، داستان زینب همسر زید، معاد و رستاخیز است.

انتهای پیام

captcha