خطر لیبرالیسم را جدی بگیرید
کد خبر: 3807343
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
هشدار امام جمعه کرج به روحانیون البرزی؛

خطر لیبرالیسم را جدی بگیرید

گروه سیاسی ــ امام جمعه کرج با اشاره به اینکه باید خطر لیبرالیسم را جدی گرفت، گفت: در گام اول انقلاب، روحانیت رهبری فکری مردم را عهده‌‌دار بود تا زمانی که به دست لیبرال‌‌ها افتاد و نتیجه آن شد که مردم از روحانیت فاصله گرفتند.

خطر لیبرالیسم را جدی بگیرید

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، رئیس شورای سیاست ‌گذاری حوزه‌‌های علمیه استان البرز، شامگاه یکشنبه، هشتم اردیبهشت در دیدار با طلاب جهادگر استان البرز که در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز برگزار شد با اشاره به اینکه باید خطر لیبرالیسم را جدی گرفت، اظهار کرد: در گام اول انقلاب، روحانیت رهبری فکری مردم را عهده‌‌دار بود تا زمانی که به دست لیبرال‌‌ها افتاد و نتیجه آن شد که مردم از روحانیت فاصله گرفتند.
رئیس شورای سیاست ‌گذاری حوزه‌‌های علمیه استان البرز حکومت لیبرالی را عامل گسست بین روحانیت و مردم بیان کرد و افزود: روحانیتی که حامی و کنار مردم است وقتی حاکم شود، دشمن سوءاستفاده کرده و گسست بین روحانیت و جامعه را ایجاد می‌کند.

روحانیت و گام دوم انقلاب
حسینی‌همدانی گفت: روحانیت در تاریخ اصیل خودش جلودار بوده و هدایت فکری مردم را برعهده داشته است و در دفاع هشت‌ ساله بیشترین شهید را نسبت به سایر اقشار تقدیم انقلاب کرده است.
رئیس ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز تأکید کرد: روحانیت در گام اول انقلاب وظیفه‌‌اش را به‌ درستی انجام داده و امروز هم باید نسبت به نقشی که در گام دوم انقلاب دارد شناخت دقیق پیدا کرده و توجه داشته باشد که وظیفه‌‌اش سنگین‌تر شده است.
وی ضمن تأکید بر لزوم استمرار این جلسات برای ایجاد وفاق بیشتر، بیان کرد: سیل نعمتی بود در لباس نقمت. چندی پیش آن ملعون صهیونیستی لیوان آبی را نشان داد و گفت «به خاطر یک لیوان آب، قومیت‌ها در ایران به جان هم خواهند افتاد»؛ اما به فضل پروردگار امروز تمام ایران سرسبز است.
حسینی‌همدانی سنت دفاع الهی را یادآور شد و گفت: تا زمانی که بتوانیم از ارزش‌هایمان دفاع کنیم و در ایمانمان استقامت داشته باشیم دفاع خدا شامل حال ما خواهد بود؛ اما اگر کوتاهی کردیم، سنت الهی دین را از ما گرفته و به دست دیگران خواهد داد.
امام‌ جمعه کرج با بیان اینکه پیشامدها ابعاد مختلفی دارند، گفت: هر مسئله‌ای که برای قومی پیش می‌آید جهات مختلف عبرت، امتحان و تنبیه دارد اما عمده آن است که ما از این اتفاقات درس بگیریم و بهره لازم را ببریم.

به کبر و عجب مبتلا نشوید
حسینی‌همدانی خدمت‌‌رسانی طلاب در کنار سایر اقشار و مردم را کار مهم و بزرگی دانست و اظهار کرد: کار مهم است چون خدای تعالی خریدار آن است؛ لذا شاکر باشید که این عبادت فراهم شد و در ضمن اینکه تلاش می‌کنید تا به کبر و عجب مبتلا نشوید این کار نیک را کوچک نشمارید.
امام جمعه کرج با بیان روایاتی از رسول خدا(ص) در باب خدمت‌‌رسانی به مردم که اگر خالصانه انجام شود بهشت را بر انسان واجب می‌کند، تصریح کرد: هر عملی را که آن‌جا انجام داده‌اید بهشت را بر خود واجب کردید بنابراین با اظهار کردن، خرابش نکنید و برای خود نگه‌ دارید.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: آنچه در مرئا و منظر خداست حسنه و زیبا است. شما هم مشکلات کار را زیبا ببینید؛ که خدا از نیت و عمل شما آگاه است.
وی با تأکید بر همدلی و وحدت که جز دستورات اجتماعی است گفت: یکی از برکات وقوع سیل این بود که جایگاه روحانیت در جهت همدلی با مردم دیده و فهمیده شود.
انتهای پیام

captcha