فعالیت اجتماعی دانشجویان؛ حاصل تربیت دانشگاه است یا زیست در فضای اجتماعی؟
کد خبر: 3807346
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد:

فعالیت اجتماعی دانشجویان؛ حاصل تربیت دانشگاه است یا زیست در فضای اجتماعی؟

گروه دانشگاه - رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم تقدیر از استادان نمونه کشوری با اشاره به نقش دانشجویان و جهادگران در امداد و کمک رسانی به مناطق سیل‌زده، گفت: این‌ دانشجویان در این دانشگاه‌ها تربیت شدند، اما سوال این است به این فرایند چه پاسخی داده می‌شود؟ آیا این روحیه دانشجویان ناشی از تربیت حوزه آموزش است یا حاصل زیست دانشجو در فضای اجتماعی است؟

فعالیت اجتماعی دانشجویان؛ حاصل تربیت دانشگاه است یا زیست در فضای اجتماعی؟به گزارش ایکنا؛ حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم چهارمین همایش ملی آموزش عالی که در دانشگاه شریف برگزار شد، اظهار کرد: دعوت دانشگاه‌ها در حرکت به سمت دانشگاه نسل جدید اهمیت بسیاری دارد و باید متوجه شویم که چه مسئله‌ای دانشگاه‌ها را به سمت نسل جدید سوق می‌دهد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: باید متوجه شویم که چقدر دستاورد‌های دانشگاهی ما را به سمت نیاز‌های کشور سوق داده است باید متوجه شویم که اکنون در حوزه‌های مختلف تربیت مدیر و نیروی انسانی فرهیخته چه اندازه موفق بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: در دانشگاه شریف میزبان برترین‌ها بوده‌ایم و نقش جوانان و دانشجویان در کشور بسیار پر رنگ است در موضوع سیل جوانان خوش درخشیدند و جوانان تربیت یافته همین دانشگاه‌ها هستند.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نقش دانشجویان و جهادگران در امداد و کمک رسانی به مناطق سیل‌زده کار بزرگی است. این‌ها در این دانشگاه تربیت شدند، اما سوال این است به این فرایند چه پاسخی داده می‌شود؟ آیا این روحیه دانشجویان ناشی از تربیت حوزه آموزش است یا حاصل زیست دانشجو در فضای اجتماعی است؟

رستمی درباره نسبت تحول دانشگاه و جامعه گفت: تعریف مشخصی از نسبت بین تحولات دانشگاه و فرایند‌های سیاست‌های کلی و سیاست‌های کلان در راهبری جامعه نداریم. دانشگاه‌های برتر ما باید این مسیر را بروند، اما بعید می‌دانم این راه باشد. باید بررسی شود دانشگاه ترازی که از نسل اول به دوم سپس به نسل سوم و چهارم حرکت کند، چه نیاز‌هایی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به بیانیه گام دوم بیان کرد: این بیانیه به چهار میلیون جوان دانشجو در ۸ محور اساسی توجه می‌کند. مطالبه امید و ذیل آن ۷ توصیه در حوزه‌های مختلف علم، پژوهش، اخلاق و معنویت، مبارزه با فساد و سبک زندگی در این بیانیه خطاب به دانشجویان آمده است.

وی با بیان اینکه در برخی مسائل دانشگاه ما نیاز به بازتعریف داریم. از گذشته مدیون اساتید نیکی هستیم که بسیاری مسائل را از آن‌ها آموختیم، گفت: جامعه ما هنوز به جامعه دانشگاهی به عنوان بالاترین قشر مورد اعتماد جامعه توجه می‌کند.

انتهای پیام
captcha