سیل لرستان توسط تیم‌های دانشجویی بررسی شود
کد خبر: 3807347
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

سیل لرستان توسط تیم‌های دانشجویی بررسی شود

گروه اجتماعی ــ معاون استاندار لرستان با اشاره به نقش مؤثر اطلاع‌رسانی به‌موقع هواشناسی در کاهش تلفات سیل، از دانشکده کشاورزی لرستان خواست تیم‌های دانشجویی تشکیل داده و حادثه سیل بزرگ لرستان را از زوایای مختلف بررسی کنند.

لبه گزارش ایکنا از لرستان، احمد مرادپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان امروز دوشنبه، نهم اردیبهشت در همایش مدیریت بحران که در دانشکده کشاورزی خرم‎آباد برگزار شد، اظهارکرد: لرستان یک استانی کوهستانی با شیب تند است که به‌محض بارندگی باعث سیل می‌شود.
وی افزود: چهارم آبان، چهارم آذر، هفتم بهمن و 27 دی‌ماه سال گذشته شاهد سیل در لرستان بودیم و خساراتی به زیرساخت‌های استان وارد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح کرد: در سال‌جاری شاهد دو سیل چهارم فروردین و سیل بزرگ 12 فروردین بوده‌ایم که خسارات زیادی به شهر و روستاهای لرستان وارد شد.
وی از دانشکده کشاورزی لرستان خواست تیم‌های دانشجویی تشکیل داده و حادثه سیل بزرگ لرستان را از زوایای مختلف بررسی کنند.
مرادپور گفت: اطلاع‌رسانی به‌موقع، اعتماد به هواشناسی و استفاده از همه امکانات و تلاش نیروهای سپاهی، بسیجی، ارتش و نیروی انتظامی باعث کاهش تلفات جانی در سیل بزرگ لرستان شد.
وی آموزش همگانی و دائمی در حوزه بحران، توجه به ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، توجه به دستورالعمل‌های آمایش سرزمین، نداشتن یک پلان تخلیه اضطراری مردم، سامانه پیش‌بینی اطلاعات دقیق هواشناسی، ضرورت تشکیل یک وزارت‌خانه اضطراری در زمان بحران را مهم و ضروری دانست.

انتهای پیام

captcha