توانایی حفظ امنیت کشور در آب‌های منطقه را داریم
کد خبر: 3807417
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

توانایی حفظ امنیت کشور در آب‌های منطقه را داریم

گروه سیاست و اقتصاد ــ جانشین فرمانده نداجا ناوگروه‌های ایران را حامل پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی دانست و گفت: نشان می‌دهیم که توانایی حفظ امنیت در آب‌های منطقه را داریم و نیازی به حضور کشورهای بیگانه نیست.

به گزارش ایکنا از گیلان، امیر دریادار حسنی‌مقدم، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز، 9 اردیبهشت‌ماه در مراسم استقبال از ناوگروه صلح و دوستی اعزامی نداجا که پس از سفری هفت‌روزه در ناوگان شمال پهلو گرفت، اظهار کرد: هدف از اعزام این ناوگروه در قالب شصت‌ودومین ناوگروه صلح و دوستی، ارتقای جایگاه کشور در مجامع بین‌المللی و توانبخشی به حوزه دیپلماسی کشور در دریا بوده است.

وی افزود: با اعزام این ناوگروه‌ها که حامل پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی هستند، ضرورت حفظ امنیت در آب‌های دریای خزر را به کشورهای فرامنطقه‌ای اعلام می‌کنیم و نشان می‌دهیم که خودمان توانایی حفظ امنیت در آب‌های منطقه را داریم و نیازی به حضور کشورهای بیگانه نیست.

جانشین فرمانه نداجا با اشاره به اینکه وظیفه سنگینی بر عهده ماست، گفت: دریای خزر، دریای صلح و دوستی است، اما باید آمادگی‌مان را حفظ کنیم تا در صورت نیاز به عنوان مظهر عزت و آبروی کشور مدافع ایران باشیم.

دریادار حسنی‌مقدم خاطرنشان کرد: حضور ما در اقیانوس هند، دریای خزر و عمق دریاهای منطقه به منظور حفظ منافع و مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی حفظ آمادگی جسمانی، ورزیدگی نیروهای نظامی، ارتقای مهارت‌های فردی، آمادگی تجهیزات و ادوات نظامی، انجام فعالیت‌های تاکتیکی و عملیاتی و حفظ آمادگی به منظور بازدارندگی از ورود دشمن و عوامل مختلف را از جمله مهمترین اهداف این ماموریت دانست و یادآور شد: بیشتر از همه به دنبال انتقال دانش از نیروهای با سابقه به افسران جوان به منظور افزایش آگاهی و ارائه خدمات بهتر به کشور هستیم.

جانشین فرمانده نداجا با تاکید بر اینکه امروزه استکبار جهانی با نظام اسلامی مخالف است و به عنوان یکی از بازیگران منطقه در مقابل ایران صف‌آرایی کرده، گفت: موتور حرکت ما ایمان و روحیه انقلابی ماست که کمک می‌کند تا اهل عمل و بن‌بست‌شکن باشیم.

به گزارش ایکنا، دو ناو موشک‌انداز «جوشن» و «سپر» در قالب ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به کشور قزاقستان در تاریخ 2 اردیبهشت‌ماه امسال به سمت بندر آکتائوی قزاقستان حرکت کرده و پس از هفت روز با استقبال رسمی مقامات نظامی در بندرانزلی پهلوگیری کرد.

انتهای پیام

captcha