حوزه علمیه محل ارائه مدرک نیست
کد خبر: 3807421
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

حوزه علمیه محل ارائه مدرک نیست

گروه اجتماعی ــ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: حوزه با دین مردم سر و کار دارد و نگاه ما به حوزه‌های علمیه نه مدرک‌گرایی، بلکه تربیت طلبه است.

حوزه علمیه محل ارائه مدرک نیست

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در مدرسه علمیه فاطمیه نجف‌آباد با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای آینده حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: با عنایت خداوند متعال با نگاه جدیدی به حوزه‌های علمیه فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم و بر نگرش اخلاقی و تربیتی در حوزه علمیه خواهران، تأکید داریم.
وی با تأکید بر اینکه نگاه ما به حوزه‌های علمیه مدرک‌گرایی نیست، گفت: نیامده‌ایم مرکزی برای ارائه مدرک راه‌اندازی کنیم، بلکه حوزه با دین مردم سر و کار دارد و باید طلبه تربیت کنیم.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به بافت مذهبی و سنتی نجف‌آباد خاطرنشان کرد: باید به حوزه نجف‌آباد نگاه ویژه‌ای شود و با توجه به سابقه درخشان نجف‌آباد و علاقه‌مندی مردم به حوزه‌های علمیه در این شهرستان، می‌طلبد که نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی با اشاره به اینکه نگاه به هیئت امنا، نگاه هیئت امنای جدی و تلاشگر است، گفت: هیئت امنا فقط نباید روی کاغذ باشد و با توجه به اینکه امام جمعه شهر و سه روحانی و خیرین در هیئت امنا حضور دارند، فرصت مغتنمی برای حوزه است که مشکلات و مسائل حوزه‌ها را رصد کنند و با پیگیری دانش‌آموختگان شرایطی را برای فارغ‌التحصیلان فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که در سطح شهر و استان و قم بر آن تأکید شده، بحث فارغ‌التحصیلان است، اضافه کرد: در کشور بیش از ۱۰۰ هزار نفر طلبه خواهر و در استان اصفهان حدود ۷ هزار نفر فارغ‌التحصیل خواهر و حدود هفت هزار نفر نیز مشغول تحصیل در حوزه‌های علمیه هستند و این افراد ظرفیت‌های بومی و استانی به شمار می‌روند که می‌توانند وضعیت فرهنگی شهر را بیمه کنند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان یادآور شد: با برخی نهادها و ارگان‌ها همچون استانداری، کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی توافقنامه‌هایی امضا شده است تا فارغ‌التحصیلان طلبه در زاویه‌های مختلف به‌کار گرفته شوند.
وی گفت: با فعال کردن فارغ‌التحصیلان در قسمت‌های مختلف جامعه، اتفاقات مهمی همچون تبلیغ و آموزش مهارت‌های دینی رخ می‌دهد و ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه فعالیت برای فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه می‌تواند انگیزه‌ای برای طلبه‌های در حال تحصیل باشد.
حجت‌الاسلام بهرامی با اشاره به اینکه حساسیت‌ها نسبت به حوزه شهرستان‌ها کمتر است و همچنین بودجه‌های کمتری نیاز دارند، خاطرنشان کرد: منابع پایداری همچون نذورات مردم یا ایجاد مغازه‌های کوچکی در کنار حوزه علمیه که وابسته به حوزه علمیه باشد، می‌تواند در تأمین این مخارج به حوزه‌های علمیه کمک کند و مستقل باشد.
وی یادآور شد: نباید نگاه به هیئت امنا فقط تأمین مخارج حوزه‌های علمیه باشد، بلکه هیئت امناء فرهیختگانی هستند که با آینده‌نگری و سیاست‌گذاری و رصد کردن مسائل حوزه می‌توانند نقش کلیدی داشته باشند.
انتهای پیام

captcha