آماده‌سازی ۸۵ درصد مساجد رشت برای استقبال از ماه رمضان
کد خبر: 3807428
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

آماده‌سازی ۸۵ درصد مساجد رشت برای استقبال از ماه رمضان

گروه اجتماعی ــ رئیس تبلیغات اسلامی رشت از آماده‌سازی ۸۵ درصد مساجد شهرستان رشت برای استقبال از ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق دوستار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه خانواده رکن مهم و حساس در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: خانواده در حوزه پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه هرچقدر سطح آگاهی خانواده‌ها بیشتر باشد مقابله با آسیب‌های اجتماعی آسان‌تر خواهد بود، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده هر کجا خانواده خوب نقش خود را ایفا کند، آسیب‌ها در آن جامعه کمتر است.

رئیس تبلیغات اسلامی رشت با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در اهتمام به موضوع خانواده، گفت: مقام معظم رهبری همواره توصیه‌ها و منویات مهمی در حوزه خانواده و نقش تاثیرگذار آن بر جامعه داشته‌اند و لذا همین اصل باید در دستور کار متولیان فرهنگی قرار گیرد.

دوستار با بیان اینکه برای کنترل آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی باید همه دستگاه‌ها و ادارات احساس وظیفه کنند، ادامه داد: با برگزاری جلسات متعدد، هماهنگی‌های بین‌دستگاهی، بهره‌گیری از نظرات و دیدگاه‌های مدیران و فعالان حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی در کنار تعامل خوب دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌های مهم و اولویت‌داری را در مناطق آسیب‌پذیر شهرستان رشت شناسایی کرده‌ایم و در دست اجرا داریم.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی در مناطق محروم شهرستان رشت، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای در محلات حاشیه‌شهر، آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها به‌ویژه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، توانمندسازی جوانان در حوزه آسیب‌ها، گفتمان دانش‌آموزی در مدارس، آموزش دینی در مهدهای کودک و احیای مناسبت‌های دینی و ملی از جمله این برنامه‌هاست تا بتوانیم از آسیب ها و ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

این مسئول فرهنگی همچنین به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و متذکر شد: رمضان ماه میهمانی خداست و انسان در این ما با انجام عبادات و کسب فضائل معنوی از گناهان و ناهنجاری‌ها دور می‌شود.

دوستار از آماده‌سازی 85 درصد مساجد شهرستان رشت برای استقبال از ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام

captcha