سیاست‌های بن سلمان در جامعه عربستان تحکم‌خواهانه است
کد خبر: 3807433
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
یک پژوهشگر فرانسوی:

سیاست‌های بن سلمان در جامعه عربستان تحکم‌خواهانه است

گروه بین‌الملل- یک پژوهشگر فرانسوی در زمینه تغییر ساختار قدرت در عربستان گفت: محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور سعی می‌کند که تغییراتی گسترده در ساختار قدرت و جامعه به وجود بیاورد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ «فاتیحا دازی هنی»، پژوهشگر فرانسوی در همایش بین‌المللی «آینده جهان اسلام در افق ۱۴۱۴ هجری شمسی» در زمینه پارادایم‌های عمومی به عنوان راهکاری کلیدی برای تغییر ساختار قدرت در عربستان و با اشاره به سیاست تحکم‌خواهانه بن سلمان گفت: او می‌خواهد دولت - ملت را در عربستان به وجود بیاورد و باوجود مخالفت خانواده سلطنتی آل سعود در حال انجام این کار است.

وی در ادامه افزود: بن سلمان می‌خواهد در زمینه تغییرات ساختاری، جوانان را بیشتر مورد خطاب قرار دهد. مردم در جامعه عربستان به دلیل سلطنتی بودن حکومت، در دوره بن سلمان نمی‌توانند اعتراض کنند اما بعدها معلوم نیست چه اتفاقی خواهد افتاد.

این پژوهشگر فرانسوی همچنین مطرح کرد: بن سلمان می‌خواهد شیوه حکمرانی مرسوم در این کشور را عوض کند که با مخالفت سران سلطنتی مواجه شده که این باعث شده اختلافاتی میان مردم و حکومت به وجود بیاید.

این پژوهشگر فرانسوی در ادامه گفت: وقتی خاشقجی در سفارت عربستان در ترکیه کشته شد، انتقادات زیادی علیه حکومت عربستان مطرح شد که تاثیر بسیار سوئی بر پادشاهی عربستان داشت ولی خیلی‌ها به‌ویژه جوانان از بن‌سلمان دفاع کردند؛ بنابراین تفاوت زیادی بین  تصویر داخلی و خارجی در عربستان وجود دارد.

«دازی‌ هنی» در ادامه اظهار کرد: بن سلمان تغییرات اساسی را در جامعه عربستان به وجود آورد. وی مخالفان سیاسی در عربستان را دستگیر کرد و چندین فعال سیاسی، مرجع دینی وشاهزاده را به زندان انداخت که در میان آنها بن طلال، شاهزاده عربستانی وجود داشت.

وی در ادامه گفت: تلاش‌ها برای مقابله با گروه اسلامی اخوان‌ المسلمین، وجهه مثبتی را برای بن سلمان فراهم کرده است. در عربستان امید و شوق از یک طرف و ترس و زندان از یک طرف دیگر حاکم است که باعث تعادل و توازنی در این کشور شده است.

انتهای پیام

captcha