خانه‌های بازی کودکان در قم ساماندهی می‌شود‌
کد خبر: 3807561
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

خانه‌های بازی کودکان در قم ساماندهی می‌شود‌

گروه اجتماعی ــ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: در سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری مسائلی چون تعرفه‌ها، آیین‌نامه‌های اجرایی و استانداردهای خانه‌های بازی کودک مورد بررسی قرار گرفته است و سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری نیز با الزامی که از سوی فرمانداری قم صورت گرفته، متولی ساماندهی این امر است.

خانه‌های بازی کودکان در قم ساماندهی می‌شود/ انتقاد از نظارت اندکبه گزارش ایکنا از قم، حسن مالکی‌نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم، شب گذشته، 9 اردیبهشت‌ماه در نود و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، بیان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی در قم با توجه به رشد آپارتمان‌نشینی، کاهش فضاهای مناسب برای بازی کودکان است.
وی اظهار کرد: به همین دلیل شاهد رشد روزافزون خانه‌های بازی ویژه کودکان در قم هستیم که در این راستا، شهرداری باید به میدان بیاید و به ساماندهی خانه‌های بازی کودکان بپردازد.
مالکی‌نژاد بیان کرد: در سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری مسائلی چون تعرفه‌ها، آیین‌نامه‌های اجرایی و استانداردهای خانه‌های بازی کودک مورد بررسی قرار گرفته است و سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری نیز با الزامی که از سوی فرمانداری قم صورت گرفته، متولی ساماندهی این امر است.
در ادامه نیز حجت‌الاسلام سید‌محمد آتش‌زر، عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به فعالیت بیش از 100 خانه بازی کودک در این شهر گفت: بسیاری از این خانه‌های بازی، بدون نظارت کافی مشغول به فعالیت هستند.
وی اظهار کرد: این خانه‌های بازی گاهی در طول ماه از 10 میلیون تا 50 میلیون تومان درآمد دارند که نشان‌دهنده استقبال مردم از این فضاهای ویژه کودکان است و باید برای جلوگیری از ایجاد مشکلات، حتماً نظارت‌های جامعی بر آن صورت بگیرد.
روح‌الله امرالهی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در بخش دیگری از این جلسه با موضوع تعرفه‌های حمل و نقل شهری بیان کرد: لایحه نرخ کرایه انواع خودروهای فعال در حوزه حمل و نقل و بار درون‌شهری مصوب شده اما قرار شد در ستاد تنظیم بازار نیز به تصویب نهایی برسد.
وی بیان کرد: قم دارای پایین‌ترین میزان قیمت‌های حمل و نقل درون‌شهری در سطح کشور است اما تعیین تعرفه‌ها باید بر اساس شرایط اقتصادی مردم تعیین شود تا شاهد کمترین فشار مالی در حمل و نقل درون شهری باشیم.
یادآور می‌شود، در این جلسه طرح دوفوریتی در زمینه حذف ضریب 2 در محاسبه عوارض پارکینگ «تبصره ل» ماده 20 تعرفه عوارض به تصویب رسید.
انتهای پیام
captcha