معلمان علاوه بر علم‌آموزی، دانش‌آموزان ایده‌آل پرورش دهند
کد خبر: 3807602
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱

معلمان علاوه بر علم‌آموزی، دانش‌آموزان ایده‌آل پرورش دهند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: انسانها برای ارتباط بهتر با یکدیگر، مستلزم آموزش صحیح و تعلیم و تربیت توسط معلم‌های متعهد و متخصص هستند که علاوه بر علم‌آموزی به دانش‌آموزان خود، مکلف باشند در هر شرایطی آنها را بصورت ایده‌آل پرورش دهند و بدنبال رفع نواقص آنها باشند.

معلمان علاوه بر علم‌آموزی، دانش‌آموزان را ایده‌آل پرورش دهند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، پریسا علیلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، صبح امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه، به مناسبت هفته معلم و روز جشن تکلیف دانش‌آموزان منطقه صومای‌برادوست، پس از بازدید از مدارس منطقه و بررسی موانع و مشکلات دانش‌آموزان در مسجد روستای سیدان سخنرانی و از معلمین این منطقه تجلیل کردند.
علیلو ضمن مقدس شمردن شغل معلمی و تاثیر مثبتی که در جامعه روستایی و افزایش آگاهی و سطح علمی مردم در مناطق محروم می‌گذارند، اظهار کرد: همه ما در طول زندگی از افراد متفاوت تخصص‌ها، مهارت‌ها و علوم مختلفی را می‌آموزیم که همه را مرهون صبر و حوصله و دلسوزی معلمین مقطع ابتدایی هستیم.
وی ادامه داد: معلمین دلسوز این منطقه کیلومترها دورتر از خانواده، مشغول خدمت به دانش‌آموزان بوده و برای رشد و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران و کودکان این مرز و بوم بی هیچ منتی، تلاش می‌کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی افزود: معلمی، به درستی شغل انبیاء است، زیرا رسالت پیامبران الهی، نشان دادن راه حق از باطل و رسیدن به آگاهی و تعالی بوده و اگر امروز معلمین در این مناطق و یا حتی دیگر مناطق ایران نبودند، چه درصدی از این دانش‌آموزان می‌توانستند راه درست را از نادرست را تشخیص دهند.
وی خاطرنشان کرد: انسانها برای ارتباط بهتر با یکدیگر، مستلزم آموزش صحیح و تعلیم و تربیت توسط معلم‌های متعهد و متخصص هستند که علاوه بر علم‌آموزی به دانش‌آموزان خود، مکلف باشند در هر شرایطی آنها را بصورت ایده‌آل پرورش دهند و بدنبال رفع نواقص آنها باشند.
علیلو تصریح کرد: همه باید یک‌روز تصمیمات بزرگی در زندگی خود بگیریم و بعد از خانواده تنها کسانی که می‌توانند کمک حال و یاور دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان باشند، همین دبیران، آموزگاران و اساتیدی هستند که با کمترین امکانات و دستمزد نه‌چندان زیاد، فرزندان این سرزمین را چراغ راه بوده و با تمام موانعی که سد راه آموزش و تحصیل کودکان در این مناطق بوده، نقش هدایت‌گری خود را ایفا می‌نمایند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص آموزش‌ و پرورش گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر کشوری بخواهد به عزت مادی، سعادت معنوی، سیطره سیاسی، پیشرفت علمی و آبادانی زندگی دنیا دست یابد، باید به آموزش‌ و پرورش توجه ویژه و خاص داشته باشد؛ لذا همه ما باید در این راستا و تکریم مقام معلمان تلاش کنیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی افزود: کسب دستاوردهای مختلف در طول انقلاب نشات گرفته از آموزش و تعلیم و تربیت همین معلمان است که در کنار توجه به آنان و رسیدگی به وضعیت معیشتی باید در رفع کمبودهای فضاهای آموزشی نیز با تامل و برنامه‌ریزی دقیق‌تری وارد شده و مشکلات کودکانی که شوق تحصیل و معلمانی که دغدغه دانش‌آموزان خود را دارند، رفع کنیم.
انتهای پیام

captcha