‌مسابقات قرآن‌ دانشگاه‌های البرز آغاز شد
کد خبر: 3807604
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

‌مسابقات قرآن‌ دانشگاه‌های البرز آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نخستین دوره مسابقات قرآن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان البرز در کرج آغاز شد.

آغاز مسابقات قرآنی دانشگاه‌های البرز

به گزارش ایکنا از البرز، مصطفی اویسی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، امروز، 10 اردیبهشت‌ماه در حاشیه برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان البرز، اظهار کرد: بر اساس آیه شریفه قرآن‌ کریم که فرموده «پروردگارا قوم من این قرآن را وانهادند»، حقیقتی تلخ در مورد این کتاب آسمانی است که یا به قرآن‌ کریم مراجعه نمی‌کنیم یا به درستی مراجعه نمی‌کنیم.
وی افزود: اگر قرآن‌ کریم باعث تعالی ما نشود و احساس پیشرفت در روح و روان ما به وجود نیاورد باید به‌دنبال آسیب‌شناسی در مورد رفتارمان با قرآن باشیم.
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بیان کرد: در دانشگاه‌ها کتاب‌های دانشمندان بزرگ زیاد تدریس می‌شود ولی در نحوه استفاده از قرآن به علمای موفق خود مراجعه نکرده‌ایم و روش استفاده از این کتاب نور را نمی‌دانیم.
اویسی با اشاره به هدف برگزاری این مسابقات در دانشگاه‌های استان البرز، گفت: این راه را در پردیس دانشگاهی شروع کردیم تا شمیم ملکوتی قرآن در فضای دانشگاه‌های استان جاری شود و استفاده عملی از قرآن‌کریم در زندگی روزانه خود لذت ببریم.
یادآور می‌شود، نخستین دوره مسابقات قرآنی دانشگاه‌های استان البرز که به همت دارالقرآن پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شده در دو رشته حفظ(پنج و 10 جزء) و قرائت(تحقیق و ترتیل) با حضور 96 شرکت‌کننده در حال برگزاری است.
انتهای پیام

captcha