اسلام فراملیتی؛ موضوع نشست دانشگاه اندونزی
کد خبر: 3807639
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

اسلام فراملیتی؛ موضوع نشست دانشگاه اندونزی

گروه بین‌الملل ـ «فرهنگ و اسلام فراملیتی» به همت رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی طی نشستی در دانشگاه «مولانا حسن الدین» این کشور تبیین شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ مهرداد رخشنده، رایزن فرهنگی ایران در اندونزی به دعوت دانشگاه مولانا حسن الدین استان «بانتن» این کشور ضمن حضور در جمع اساتید و دانشجویان سخنان خود را با موضوع «فرهنگ و اسلام فراملیتی» ایراد کرد.

در این برنامه در ابتدا فوز الایمان، رئیس دانشگاه اسلامی دولتی سلطان مولانا حسن الدین بانتن از حضور رایزن فرهنگی ایران در اندونزی تشکر و قدردانی کرد و گفت: خوشحال هستیم که برای بار دوم میزبان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این دانشگاه هستیم .

مهرداد رخشنده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در ابتدا از مسئولان دانشگاه و همچنین  برگزارکنندگان و اساتید و دانشجویان حاضر در جلسه تشکر و قدردانی کرد و در سخنانی گفت: جهت درک بهتر این موضوع باید تاریخچه و چگونگی شکل گیری اسلام و شرایط جزیرة العرب در آن زمان را مرور کرد، پس از آن متوجه خواهیم شد که در بدترین وضعیت سیاسی، زندگی قبایلی مختلف و تحت سلطه نبودن هیچ گونه حاکمیتی، خلأ حقوقی و اخلاقی، عدم وجود قانون و هرج و مرج سیاسی و ... حضرت رسول اکرم(ص) در مکه شهری که در آن زمان هم تقدس خاص خود را داشت، به پیامبری مبعوث می‌شوند و احکام الهی اسلام با کلام و اخلاق و سیره و نوع رهبری و مدیریت ایشان به سرعت رشد می‌کند.

وی ادامه داد: مبنای دین رسول الله بر مهربانی، صلح و برادری بوده است و این خلق و خوی پیامبر گرامی اسلام عامل پیشرفت و توسعه اسلام در جهان بوده که حتی در قرآن کریم در سوره آل عمران آیه 159 به آن اشاره شده است و او را انسان کامل دانسته است و یکی دیگر از عوامل پیشرفت اسلام عشق و دلدادگی اصحاب به رسول خدا بوده است که در زمان کوتاهی راه چندین ساله را پیمودند و در اندک زمانی جامعه خود را دگرگون ساختند.

رخشنده در ادامه سخنان خود با اشاره به این که یقینا افراط گرایی و تندروی‌ها خلاف تعالیم اسلامی است، تأکید کرد: البته ناگفته نماند که این مشکل امروز نیست بلکه با توجه به رشد و توسعه سریع اسلام در قرون گذشته به نوع دیگری دشمنان اسلام تلاش می‌کردند با اختلاف افکنی‌، مسلمانان با این تندوری ها مواجه شوند ولی امروزه دشمنان اسلام در برابر شکل گیری حکومت اسلامی و رشد و نمو اسلام واقعی و ایستادگی در برابر زورگویی‌ها و هوشیاری مسلمانان بر آن هستند که چهره واقعی اسلام را خدشه دار کنند.

انتهای پیام

captcha