مناظره؛ فرصتی برای ایجاد شفافیت در جامعه
کد خبر: 3807664
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

مناظره؛ فرصتی برای ایجاد شفافیت در جامعه

گروه فرهنگی ــ رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت‌وگو و مناظره را زمینه‌ای برای ایجاد شفافیت در جامعه دانست و گفت: شفافیت زمینه‌ساز ارتقای اعتماد عمومی و بهبود سرمایه‌ اجتماعی شده و در نهایت این اعتماد عمومی است که به افزایش مشارکت و هم‌گرایی در جامعه می‌انجامد.

مناظره؛ فرصتی برای ایجاد شفافیت در جامعه

به گزارش ایکنا از سمنان، حسن رهایی، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان، امروز، 10 اردیبهشت در مراسم افتتاح این مسابقات که با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم سمنان برگزار شد فلسفه وجودی این مسابقات را بسترسازی برای ایجاد گفت‌وگو و دیالوگ در جامعه و خصوصاً جامعه دانشجویی   دانست و افزود: گفت‌وگو یک حلقه مفقوده در جامعه امروز است که جامعه ما در همه ابعاد به گفت‌وگو بیشتر بین همه اقشار مختلف جامعه نیاز دارد.

رهایی ادامه داد: گفت‌وگو و مناظره به عنوان بستری برای ایجاد شفافیت در جامعه است که در سایه گفت‌وگو است که شفافیت ایجاد می‌شود و شفافیت زمینه‌ساز ارتقاء اعتماد عمومی و بهبود سرمایه‌اجتماعی شده و در نهایت این اعتماد عمومی است که به افزایش مشارکت و هم‌گرایی در جامعه می‌انجامد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان متذکر شد: گفت‌وگوی همراه با استدلال و در چارچوب منطقی است که می‌تواند گره‌گشای برخی از مشکلات ما باشد و از این رو ما در جهاددانشگاهی به‌دنبال بسترسازی برای ایجاد این گفتمان در فضایی توأم با احترام متقابل هستیم.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی استان سمنان گفت‌وگو را به عنوان راهی برای کاستن از پیچیدگی‌ها و حل معضلات برشمرد و گفت: رهبری معظم انقلاب سال‌ها است که بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و لزوم ایجاد فضای نقد در جامعه تاکید ویژه فرمودند.

رهایی یاداور شد: دانشجویان نباید بی‌تفاوت باشند که بر این اساس با این مسابقات هم به تقویت کار تیمی و گروهی کمک کنیم و هم زمینه‌ساز جلب مشارکت دانشجویان و تقویت روح خلاقیت در آنها شویم.

وی با گلایه از عدم همراهی برخی از دانشگاهیان در کمک به برگزاری برنامه‌های گفت‌وگو محور اذعان کرد: جهاددانشگاهی برای کمک به ایجاد فرهنگ گفت‌وگو وارد شد اما اقبال برخی اساتید به این برنامه‌ها کمتر بود که در این راستا جهاددانشگاهی الگوی مناظرات دانشجویی را ارائه داده و خوشبختانه تاکنون هفت دوره این مسابقات در استان برگزار و امروز شاهد آغاز هشتمین دوره آن هستیم.

رهایی متذکر شد: این مسابقات به مدت سه روز در جهاددانشگاهی استان برگزار که در این مسابقات دانشجویان از قبل برخی آموزش‌های لازم را می‌بینند تا گفت‌وگو در فضایی کاملا علمی و درست اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

captcha