رسانه‌ها و دستگاه‌های مشارکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن تجلیل شدند/ ایکنا رسانه برتر
کد خبر: 3807668
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

رسانه‌ها و دستگاه‌های مشارکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن تجلیل شدند/ ایکنا رسانه برتر

گروه مسابقات ــ مراسم تجلیل از رسانه‌ها، خبرنگاران برتر و دستگاه‌های مشارکت‌کننده در سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران صبح امروز با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار و از ایکنا به عنوان یکی از دو رسانه برتر این مسابقات تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا‌؛ مراسم تجلیل از رسانه‌های برتر و دستگاه‌های مشارکت‌کننده و همکار در برگزاری سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران صبح امروز، 10 اردیبهشت، در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد. در ابتدای این مراسم احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان، به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت.

رسانه‌ها و دستگاه‌های مشارکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن تجلیل شدند/ ایکنا رسانه برتر
در ادامه نتایج بخش‌هایی از افکارسنجی که در ایام برگزاری مسابقات، از هفت گروه اعم از متسابقان، داوران، حاضران، عوامل اجرایی، استادان و کارشناسان و عموم مردم تهران(در دو گروه) انجام شده بود، اعلام شد.
در این بخش اعلام شد که از بیش از پنج هزار نفر نظرسنجی شده است و درصد بالایی از استادان شرکت‌کننده در این نظرسنجی به کیفیت بالا و نظم در مسابقات اشاره داشتند. همچنین برنامه‌ریزی و موارد مربوط به مکان از جمله نکات ضعف معرفی شده‌اند. پیشنهاد انتقال مکان و دعوت از شرکت‌کنندگان برتر و نیز تبلیغات بیشتر ازجمله مهم‌‌ترین پیشنهادات گروه استادان شرکت‌کننده در این نظرسنجی بوده است. 34 درصد از کارشناسان و استادان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که مسابقات بین‌المللی قرآن ایران جایگاه بهتری از دیگر مسابقات دارد.
همچنین 45 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در بخش کارشناسان و استادان میزان جامعیت و استاندارد بودن آیین‌نامه را مطلوب دانسته‌اند. میزان خبره‌ بودن هیئت داوران نیز حدود 30 درصد اعلام شده است. 44 درصد نیز سطح فنی قاریان و حافظان را خوب و 26 درصد خیلی خوب ارزیابی کرده‌اند.
در بخش حاضران نیز سن اغلب حاضران بین 26 تا 40 سال بوده است. همچنین، نزدیک به 28 درصد نیز از 16 تا 25 سال سن داشته‌اند. نزدیک به دو درصد از پاسخ‌دهندگان به سؤالات این نظرسنجی نیز اهل تسنن بوده‌اند. در این نظرسنجی 43 درصد افراد دارای مهارت در قرائت بوده و سایر افراد نیز بدون تخصص خاصی در این زمینه بوده‌اند.
نحوه آشنایی با مسابقات یکی دیگر از سؤالات بوده است که بیشترین میزان در این بخش به صداوسیما اختصاص یافته است. همچنین در خصوص علاقه به قرآن از طریق حضور در مسابقات نیز نزدیک به هفتاد درصد ادعا داشته‌اند، حضور در مسابقات باعث انگیزه‌ حاضران می‌شود تا در طول سال انس بیشتری با قرآن داشته باشند.
74 درصد از حاضرانی که طی دو سال در مسابقات حضور داشته‌اند میزان رشد رقابت‌ها را بهتر و یا خیلی بهتر از سال قبل دانسته‌اند. میزان رضایت از عملکرد از رسانه‌ها در انعکاس مسابقات نیز در مجموع حدود 40 درصد خوب و خیلی خوب بوده است.
در ادامه این مراسم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه مسابقات ایران سال‌هاست که مسابقات اوقاف و یا مسابقات حفظ و قرائت نیست، گفت: چندین دوره است در کنار این مسابقات، همایش پژوهش‌های قرآنی و همچنین مسابقاتی در بخش‌های تفسیر و خطابه و ... نیز برگزار می‌شود. اگرچه از جمهوری اسلامی ایران و از خودمان توقع بیشتری داریم، بحق این مسابقات بزرگ‌ترین مسابقات در نوع خود است.
حسینی به دیدار شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن با مقام معظم رهبری و تعابیر ایشان در مورد این مسابقات طی سال‌های اخیر، اظهار کرد: معظم‌له در سال 97 از این مسابقات با عنوان جشن قرآنی و امسال نیز به منزله رویدادی متبوع و شیرین یاد کردند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: مقام معظم رهبری در سال 96 بر این نکته که مسابقات صرفاً در بخش آوایی نباشد و بخش‌هایی همچون شعر و ادب و ... نیز به مسابقات اضافه شود، تأکید داشتند که اگر امسال شاهد برگزاری همایش‌هایی در این راستا بودیم، نشان می‌دهد که این المپیاد عظیم قرآنی از یک بخش و دو بخش پا را فراتر گذاشته است.
حسینی با تأکید بر اینکه در انعکاس و غنابخشی محتوایی باید تلاش بیشتری کنیم، افزود: اگر همکاری‌های دستگاه‌های همکار در برگزاری مسابقات نبود، این اتفاق محبوس می‌ماند و آن قدر که باید دیده نمی‌شد.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، نیز به بیان سخنانی کوتاهی پرداخت و گفت: از همه دستگاه‌هایی که ما را در برگزاری مسابقات یاری کردند، تقاضا می‌کنم سال آینده با قوت‌ بیشتر حضور داشته باشند و نقایص را گوشزد کنند تا کار را محکم‌تر ادامه دهیم.
وی با اشاره به اینکه قرآن از قرآنی‌ها دفاع می‌کند، افزود: معیار عُلُوّ در بهشت قرائت قرآن است که با خواندن هر آیه درجه بالاتری می‌گیرند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان صحبت‌های خود در این مراسم از دستگاه‌های همکار در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم قدردانی کرد.
در پایان این مراسم از رسانه‌های برتر این دوره از مسابقات تجلیل شد. در این بخش از ایکنا و خبرگزاری فارس به عنوان دو رسانه برتر در سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تجلیل شد. همچنین در این بخش از خبرنگاران برتر این دوره از مسابقات نیز تجلیل شد که از جمله می‌توان خبرنگاران رسانه‌هایی را همچون ایسنا، شبستان و باشگاه خبرنگاران جوان نام برد.
تجلیل از دستگاه‌های مشارکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود. در این بخش نیز از نهادهایی همچون وزارت امور خارجه، اداره کل آموزش و پرورش استان تهران، شبکه قرآن و رادیو قرآن و ... تجلیل به عمل آمد.

برای دیدن گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام 

captcha