شورای اداری قرآن نقش راهبردی در امور قرآنی داشته باشد
کد خبر: 3807698
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

شورای اداری قرآن نقش راهبردی در امور قرآنی داشته باشد

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: شورای اداری قرآن باید علاوه بر ارائه گزارش فعالیت‌های قرآنی، نقش راهبردی در امور قرآنی استان داشته باشد.

شورای اداری قرآن نقش راهبردی در امور قرآنی داشته باشدبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز، 10 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: شورای اداری قرآن باید موجب پویایی در فعالیت‌های قرآنی شود.
وی افزود: این شورا باید علاوه بر ارائه گزارش فعالیت‌های قرآنی، نقش راهبردی در امور قرآنی استان داشته باشد، پیشنهادات مطرح شده از سوی اعضا نیز جهت تصویب و یا پختگی طرح به کمیته مطالعاتی ارجاع داده شود.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان، نیز در این جلسه بیان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان، جز خوانی قرآن کریم قبل از نماز مغرب در 36 بقعه استان برگزار خواهد شد.
وی گفت: ادامه مسابقات قرآن مرحله شهرستانی در رشته‌های مختلف و ادامه آموزش حفظ مجازی قرآن کریم با هزار و 200 مخاطب در محل امامزاده عبدالله(ع) همدان از دیگر برنامه‌های این مجموعه همزمان با ماه مبارک رمضان است.

تبلیغ وقف قرآنی در ماه مبارک رمضان
کاروند ضمن تأکید بر ترویج فرهنگ وقف قرآنی در استان گفت: متأسفانه به‌دلیل عدم وقف قرآنی در سطح استان، این مجموعه در نظر دارد تا با برنامه‌های مختلفی به تبلیغ وقف قرآنی بپردازد.
سعید خوشبخت، معاون فرهنگی شهرداری همدان نیز در این جلسه عنوان کرد: تالار قرآن متعلق به همه مردم است و تلاش این مجموعه رسیدن به شهر و شهروند قرآنی است که به حق زیبنده شهر دارالمؤمنین و دارالمجاهدین است.
وی گفت: این مجموعه همزمان با ماه مبارک رمضان برگزاری مراسم جز خوانی قرآن همراه با تفسیر در 10 فرهنگسرا و تالار قرآن، آذین‌بندی و تبلیغات محلی، برپایی غرفه‌های مشاوره مذهبی، برگزاری نماز جماعت در پیاده راه امام(ره)، برپایی نمایشگاه کتاب و آثار قرآنی در تالار قرآن از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.
انتهای پیام

captcha