مذاکره ترکیه و آمریکا درباره سوریه
کد خبر: 3807705
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
با میزبانی آنکارا انجام می‌شود؛

مذاکره ترکیه و آمریکا درباره سوریه

گروه بین‌الملل ــ نماینده ایالات متحده آمریکا در امور سوریه برای گفت‌وگو درباره این کشور به ترکیه رفت.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: جیمز جفری، نماینده ویژه ایالات متحده در امور سوریه و جول رایبورن، نماینده ویژه دولت این کشور در امور سوریه، امروز 10 اردیبهشت (30 آوریل) به ترکیه سفر خواهند کرد.

بر این اساس٬ دیدارها و مذاکرات مقامات آمریکایی در آنکارا تا روز دوم ماه مه (12 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

جفری و هیئت همراه وی درباره مسئله سوریه با مقامات ارشد ترکیه بحث و گفت‌وگو خواهند کرد. در این دیدار در خصوص موضوعات کاهش حضور نظامی ارتش آمریکا در سوریه و نگرانی‌های امنیتی ترکیه در شمال سوریه بحث و تبادل نظر خواهد شد.

از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود که آمریکا در این دیدارها خواستار برقراری ثبات و امنیت در شمال سوریه شود؛ همچنین درباره سایر منافع متقابل دو کشور همچون اطمینان از شکست دائمی داعش مذاکراتی انجام خواهد شد.

مذاکره ترکیه و آمریکا درباره سوریه

جیمز جفری و هیئت همراه وی بعد از اتمام دیدارهایشان در آنکارا٬ در نشستی که با حضور فرستاده ویژه مصر، فرانسه، آلمان، اردن، عربستان سعودی و انگلستان در ژنو (یکی از شهرهای سوئیس) برگزار می‌شود، با برخی از گروه‌های سوری مذاکره خواهند کرد.

این نمایندگان درباره آخرین تحولات سوریه بحث خواهند کرد؛ آنها خواهان حمایت بیشتر سازمان ملل متحد درباره ارتقای یک فرایند سیاسی مبتنی بر مذاکرات ژنو و مطابق قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت این سازمان و همچنین ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه بدون هیچ مانعی در سراسر سوریه، به ویژه در شمال‌غربی این کشور که درگیری‌ها افزایش یافته است، هستند.

انتهای پیام

captcha