تعریفی تازه از هنر ارزشی را مدنظر قرار داده‌‌ایم
کد خبر: 3807721
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

تعریفی تازه از هنر ارزشی را مدنظر قرار داده‌‌ایم

گروه فرهنگی ــ کارشناس مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس از همراهی هنرمندان نمایش با برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: با همراهی هنرمندان به تعریفی تازه از هنر ارزشی در حیطه نمایش را مدنظر خویش قرار داده‌ایم.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، اصغر گروسی، کارشناس مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس، امروز، 10 اردیبهشت‌ماه در تشریح فعالیت‌های این واحد در هفته هنر انقلاب اسلامی سال جاری گفت: خوشبختانه با همراهی هنرمندان به تعریفی تازه از هنر ارزشی در حیطه نمایش را مدنظر خویش قرار داده‌ایم.
وی افزود: فارس از پیشگامان جریان تازه تئاتر بچه‌های مسجد در کشور بوده و در دو و نیم سالی که از افتتاح این دفتر در فارس می‌گذرد از جمله فعال‌ترین استان‌ها بوده است.
کارشناس مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس ادامه داد: در هفته هنر انقلاب اسلامی نیز دو نمایش با عناوین «کفش» و «پمپ» در مساجد استان به روی صحنه رفتند که مورد استقبال قرار گرفتند.
وی گفت: نمایش کفش را گروه تئاتر بچه‌های مسجد شهدای سلطان‌آباد به سرپرستی صادق فرمانی اجرا کرد که در نخستین جشنواره کشوری بچه‌های مسجد با همین اثر به افتخاراتی دست یافته بودند.
گروسی اظهار كرد: نمایش پمپ را نیز گروه تئاتر بچه‌های مسجد جامع خرم بید به سرپرستی سیدمحسن حسینی اجرا کردند که از جمله گروه‌های فعال شهرستانی فارس در این عرصه بوده‌اند.
وی افزود: این نمایش‌ها در مجموع در طول هفته هنر انقلاب اسلامی 10 اجرای مسجدی داشتند و تلاش داریم برای گسترش این رویکرد موفق جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را در 30 شهرستان فارس راه‌اندازی کنیم.
مسئول دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد فارس گفت: تاکنون در ده شهرستان این دفاتر راه‌اندازی شده‌اند اما نباید از یاد برد هر شهرستان خود شامل چند بخش و شهر و روستاست که تعداد قابل توجهی مسجد در آن وجود دارد و وضعیت فارس با هیچ استانی قابل قیاس نیست.
وی بیان كرد: فارس ایرانی کوچک است و حوزه هنری یا واحد هنرهای نمایشی به تنهایی قادر به انجام شایسته چنین کار عظیمی نیست و جا دارد مسئولان شهرستان‌ها و خیرین فرهنگدوستی که فرمایش رهبری مبنی بر منبر بودن تئاتر را درک کرده‌اند به این پویش هنری مردمی بپیوندند.
گروسی در فرازی دیگر از این گفت‌وگو به برگزاری کارگاه هنری در شهرستان استهبان اشاره کرد و گفت: مطالبه به‌حق شهرستان‌ها از ما این است که در زمینه آموزش و پرورش استعدادها به یاریشان بشتابیم.
وی ادامه داد: سیاست حوزه هنری بنا به توافق واحد نمایش و ریاست مجموعه بر این است که اولویت اساسی ما گسترش هنر نمایش در شهرستان‌ها خصوصا شهرستان‌های کمتر برخوردار باشد.
این هنرمند که سابقه برگزیده شدن در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را دارد، گفت: رفتن به شهرستان‌ها به جای فراهم کردن ابزار تبلیغ و تریبون و عکس لذت انتقال آموخته‌ها و پرورش نهال های نورسته بوستان هنر را به ما می‌چشاند.
وی یادآور شد: در هفته هنر انقلاب اسلامی کارگاه بازیگری تئاتر به صورت عملی و نظری بدون دریافت وجه و کاملا رایگان برای علاقه‌مندان پرشور این هنر در شهرستان استهبان برگزار شد.
گروسی گفت: استقبال 95 نفر مخاطب از رده سنی پیش از دبستان تا 50 سال شوق افرین بود. ضمن آنکه در شهری چون استهبان با بافت سنتی و مذهبی خانواده‌ها به نام حوزه هنری اطمینان داشتند و فرزندانشان را با آرامش خاطر به این دوره فرستادند.
وی گفت: در برگزاری این برنامه نهادهای مختلف شهرستان استهبان شامل اداره تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن نمایش شهرستان، دانشگاه آزاد اسلامی، شورای اسلامی شهر و شهرداری استهبان دست به دست هم دادند تا این خدمت به اهالی خونگرم هنر شهرستان صورت گیرد.
کارشناس مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس در پایان گفت: پس از برنامه موفق سال قبل در فیروزآباد و برنامه پرمخاطب امسال در استهبان تقاضاهای متعددی از شهرستان‌ها داشته‌ایم سایر متقاضیان نیز می‌توانند از طریق شماره تماس 07136265266 داخلی 110 واحد هنرهای نمایشی درخواست خویش را انتقال دهند.
انتهای پیام

captcha