امنیت شغلی کارگران با رونق تولید محقق می‌شود
کد خبر: 3807775
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱

امنیت شغلی کارگران با رونق تولید محقق می‌شود

گروه اجتماعی - امام جمعه اصفهان گفت: امنیت شغلی کارگران با حمایت از کارفرمایان و رونق تولید محقق می‌شود.

امنیت شغلی کارگران با رونق تولید محقق می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دفتر امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیران و هیئت مدیره برخی از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: بنده معتقد هستم برای حمایت از کارگران، باید از کارفرمایان حمایت کرد چراکه کارفرما برای کار خود به کارگر نیاز دارد و بدون شک آنان طرفدار کارگران هستند.
وی با اشاره به نگاه غلطی که درباره کارفرمایان وجود دارد و برخی آنان را دشمن کارگر و جامعه می دانند افزود: نباید این نگاه وجود داشته باشد که کارفرمایان انسان‌های ظالم و ستمگری هستند که می خواهند کارگر را اذیت کنند؛ کارفرمایان از همین ملت ایران هستند و نباید با آنان با بی‌مهری رفتار شود بلکه با حمایت از کارفرما، زمینه را برای بهبود وضعیت کارگران فراهم ساخت.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: در شرایط کنونی کارفرمایان وضعیت مناسبی ندارند و به تبع آن وضعیت کارگران نامناسب است، اگر وضعیت تولید ساماندهی شود، هیچ کارفرمایی با کارگر خود مخالفتی ندارد چراکه کار کارفرما با کارگر پیش می‌رود و پیشرفت تولید در گرو فعالیت، امنیت شغلی و رضایتمندی کارگران است.
آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: همه مسئولان باید تلاش کنند تا شرایط کسب و کار را بهبود دهند، دولت و مجلس شورای اسلامی باید با همکاری هم به گونه‌ای عمل کنند که تولیدکنندگان ایرانی از معافیت‌های خوبی برخوردار شوند تا بتوانند رشد و پیشرفت داشته باشند و چرخ صنعت حرکت کند.
وی با اشاره به شعار سال، سود بالای بانکی را یکی از موانع تحقق رونق تولید دانست و یادآور شد: دولت باید بیندیشد که رونق تولید چگونه محقق می‌شود، به نظر بنده تا زمانی که بانک های خصوصی به خرید و فروش دلار و سکه مشغول باشند و از تولید حمایتی نکنند، شعار حمایت از تولید به صورت کامل محقق نمی شود چراکه هر کس پولی داشته باشد در بانک سرمایه گذاری می کند و بدون هیچ دغدغه و پرداخت مالیاتی سودش را دریافت می‌کند، اما در مقابل اگر همان سرمایه ها بخواهد در مسیر تولید قرار گیرد با مشکلات عدیده و سود پایین‌تر از سود بانکی مواجه می‌شود.

در ابتدای این دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه پنجم تا یازدهم اردیبهشت به نام هفته کارگر نام گذاری شده است، اظهار داشت: نمی دانم ادغام وزارتخانه کار و تعاون به نفع و یا ضرر مردم بوده است یا خیر چراکه از یک سو این دستگاه ها هم افزایی می کنند اما از سوی دیگر وزارتخانه بزرگ شده و رسیدگی به جزئیات فراموش شده است.
محسن نیرومند افزود: در اسفند 1397 بر اساس آمار بیمه شدگان تأمین اجتماعی، بیمه 48 هزار نفر قطع شده و 52 هزار نفر از خدمات بیمه ای بهره مند شده اند که این آمار می تواند میزان بیکاری و اشتغال را نشان دهد.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان اصفهان به 12.3 رسیده است که متوسط کشوری 12.1 درصد است، عنوان کرد: استان اصفهان به دلیل صنعتی بودن، بیشترین آسیب را می‌بیند هرچند که در سال گذشته نرخ اشتغال کمی بهبود یافته است، البته باید توجه داشت که نرخ بیکاری در میان جوانان حدود 30 درصد است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه مهمترین دغدغه کارگران موضوع امنیت شغلی آنان است، خاطرنشان کرد: به دلیل نامساعد بودن وضعیت اقتصاد، کارفرمایان نمی‌توانند کار خود را پیش بینی کنند و قدرت ریسک آنان کاهش یافته و برخی مجبور به تعدیل نیرو می‌شوند.
وی با بیان اینکه تجربه نشان داده که کارهای دستوری وزارتخانه تا کنون شکست خورده است، یادآور شد: ما باید امنیت شغلی را در کنار امنیت سرمایه گذاری ببینیم که با رونق تولید می توان به این مهم دست یافت.
در این دیدار نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی استان به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام 

captcha