هوای نفسانی مسئولین مانع از سیاست‌گذاری عادلانه می‌شود
کد خبر: 3807780
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
شهردار قم:

هوای نفسانی مسئولین مانع از سیاست‌گذاری عادلانه می‌شود

گروه فرهنگی ــ مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به این‌که نفس و هواهای نفسانی مسئولین مانع از تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌های عادلانه می‌شود، گفت: اگر اختلافی بین شورای شهر و شهرداری ایجاد شود دود آن به چشم مردم رفته و نهایت سبب کاهش اعتماد عمومی می‌شود.

هوای نفسانی مانع از سیاست‌گذاری عادلانه می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد ،شهردار قم، امروز دهم اردیبهشت‌ماه در دومین نشست ادواری اعضای شهر قم که در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، شوراها را زمینه‌ساز ورود و تعامل مردم در مدیریت شهری و تجلی مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: ظرفیت مهم و مردمی قانون اساسی در خصوص شوراها آن‌چنان که باید محقق نشده است.

 وی افزود: کارهای جمعی در مقایسه به تصمیمات یک‌طرفه، خدمات گسترده‌تری را به شهروندان ارائه می‌دهد که وحدت و انسجام در اقدامات از مهم‌ترین ثمرات شوراهای شهر است.

شهردار قم ایجاد وحدت فردی در یک مسئول را بسترساز ایجاد وحدت جمعی در او دانست و تصریح کرد: نفس و هواهای نفسانی مسئولین مانع از تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌های عادلانه می‌شود پس اگر اختلافی بین شورای شهر و شهرداری ایجاد شود دود آن به چشم مردم رفته و نهایت سبب کاهش اعتماد عمومی می‌شود.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر تلاش دولت و مجلس برای کاهش اختیارات شوراها بیان کرد: این کار به‌هیچ‌ وجه مطلوب اداره شهرها و خدمات‌رسانی به شهروندان نیست.

وی تصریح کرد: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی مسئله ارزشمندی بوده که امید می‌رود در کشور نهایی شود، استانی شدن انتخابات در روند خدمات‌رسانی و توجه به شهروندان اثرگذاری بسیار مثبت‌تری دارد.

شهردار قم با تاکید بر این‌که افزایش اعتماد عمومی نسبت به شوراها مهم‌ترین رسالتی بوده که شوراهای شهر باید بر محور آن حرکت کند، اظهار کرد: دو رکن مهم و اساسی کار شوراها انتخاب شهردار و تصویب بودجه شهرداری است که در کاهش و افزایش اعتماد عمومی شهروندان نقش مستقیم دارد.

سقائیان‌نژاد اتفاقات شورای اول شهر تهران را نمونه‌ بارز کاهش اعتماد عمومی به شوراها دانست و با ابراز نگرانی از روند تصمیمات ملی در بحث مالیات بر ارزش  افزوده یادآوری کرد: مالیات بر ارزش‌افزوده با عوارض تفاوت دارد و دولت و مجلس متأسفانه این دو مبحث را به یکدیگر ادغام کرده و عقب‌نشینی بسیار بزرگی را برای شورا به وجود آورده‌است.

وی با بیان این‌که بیش از ۵۰ درصد درآمدهای شهرداری با این رویکرد دولت و مجلس در بحث مالیات بر ارزش‌افزوده کاهش خواهد یافت، اظهار کرد: بودجه شهرداری به نفت وابسته نیست و از محل هزینه‌های شهروندان تأمین می‌شود به همین خاطر تحریم‌ها مشکل اساسی در فعالیت‌های شهری به وجود نیاورد.

شهردار قم رویکردهای جدید دولت در تلاش برای دولتی شدن شهرداری‌ها در کشور را مورد انتقاد قرار داد و دولتی‌شدن شهرداری‌ها را بسترساز ایجاد مشکلات متعدد هم‌چون دیگر بخش‌های اقتصادی کشور دانست و گفت: خوشبختانه وحدت و تعامل بین دستگاه‌های مختلف استانی در قم قابل‌توجه و بسیار برجسته است.

انتهای پیام

captcha