یک‌هزار قاری فرهنگی در یزد فعالیت دارند
کد خبر: 3807785
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵

یک‌هزار قاری فرهنگی در یزد فعالیت دارند

گروه معارف- معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد از فعالیت بیش از یک‌هزار قاری قرآن کریم فرهنگی در این استان خبر داد.

یک‌هزار قاری فرهنگی در یزد فعالیت دارندبه گزارش ایکنا از یزد، علیرضا مصباح‌فر، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد ظهر امروز، 10 اردیبهشت ماه در نشست خبری دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان به مناسبت هفته معلم با اشاره به فعالیت 16 هزار فرهنگی شاغل در استان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار قاری فرهنگی در استان داریم و این تعداد افرادی هستند که یا حافظ قرآن کریم هستند یا صاحب رتبه در جایگاه بین‌المللی و کمتر عنوان شده است.
وی از برگزاری مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان استان خبر داد و افزود: این مسابقات در روز پنجشنبه 12اردیبهشت 98 همزمان با آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم در دارالقرآن امام موسی کاظم(ع) یزد برگزار می‌شود.
مصباح‌فر ادامه داد: کاروان شهید حاج حسن دانش متشکل از قاریان برتر به مناسبت هفته معلم در مدارس استان حضور می‌یابند و تا انتهای ماه مبارک رمضان هر روز در یک مدرسه مراسم جزءخوانی قرآن کریم را برگزار می‌کنند.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، جشنواره بازی‌های فکری ویژه فرهنگیان و فرزندان آن‌ها، نواختن زنگ سپاس با حضور مسئولان استان و شهرستان را از دیگر برنامه‌های هفته معلم برشمرد.
وی تجلیل از استاد قلمسیاه، استاد شاخص فرهنگی را از دیگر برنامه‌ها اعلام و بیان کرد: این مراسم با حضور اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در روز شنبه 14 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
مصباح‌فر تجلیل از معلمان نمونه ناحیه‌ای و پیشکسوتان اداری و همچنین معلمان منتخب در طرح‌های آموزش ابتدایی در جشنواره بوم زندگی خبر داد و برگزاری مراسم شب شعر به مناسبت هفته معلم را از دیگر برنامه‌های شاخص اعلام کرد.

انتهای پیام

captcha