نمایش آثار هنری فلسطین در بلاروس+عکس
کد خبر: 3807870
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
طی دو هفته برگزار شد؛

نمایش آثار هنری فلسطین در بلاروس+عکس

گروه بین‌الملل ـ نمایشگاهی از آثار فرهنگی و هنری کشور فلسطین با عنوان «میراث پدران و آینده» با حمایت سفارت فلسطین در مینسک، در گالری هنر دانشگاه فرهنگ و هنر بلاروس برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ این نمایشگاه از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت ماه 1398(16تا 29 آوریل 2019) در گالری هنر دانشگاه فرهنگ وهنر بلاروس (کاخ جمهوری) برگزار شد و در آن آثار اصلی هنرمندان، عکاسان و اساتید فلسطینی از جمله عکاس معروف این کشور، اسامه سیلوادی و نیز گابریل تروییدیت از لیتوانی به نمایش گذاشته شد.

به گفته برگزارکنندگان نمایشگاه، بازدیدکنندگان همچنین می‌توانستند محصولات خانگی، ظروف، لباس‌های زنانه و لوازم جانبی، نقاشی‌ها و داستان زندگی یکی از قدیمی‌ترین مردمان جهان را با آداب و سنت خود که منعکس‌کننده خصایص ملی منحصر به فردی هستند، شاهد باشند. هدف اصلی این نمایشگاه نشان دادن ظرافت و شکوه هنر فلسطین بود.

همچنین همزمان نمایشگاه دیگری با عنوان «سواحل دیگر» شامل نقاشی‌ها و مجسمه‌های شیشه‌ای هنری در انواع سبک‌ها مربوط به هنرمندان بلاروسی، در کنار این نمایشگاه برپا شده بود. این پروژه کارهایی را در سبک ژانرهای فانتزی و چشم اندازی از هنرمندان مدرن بلاروسی در خود جای داده بود که به شیوه هنری فوق العاده‌ای، دامنه این هنر فانتزی را بسط و گسترش داده بودند.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در بلاروس؛ برجسته‌ترین نمایندگان این سبک‌ها «یازپ دروژوویچ» و «میکالایوس چورلیونیس» بود و کاترینا سومارهوا، گرگوری ایوانف، سرگئی پیزارنکو، ایوان سمیلیتوف، الکساندر زاباوچیک، اولگ اوستینوویچ، ولادیمیر ترشوکوک، واسیلی ماتوسویچ، اولگ الیاریونوف، الکساندر دمیدوف، الکساندر لوبنسکی، یوری ویونگرادوف، گنادی میرونوف، اولگا کوزنسوا، اوکسانا شالیاپینا، الکسای شیشکو، آناستازیا کالینسکایا، ژانا موروزووا، ولادیمیر پرهپلیتسا، ولادیمیر بالانچوک و دنیس برسووک از هنرمندانی بودند که آثارشان در این نمایشگاه، در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

خانم النا تساگلسکایا، تهیه کننده، کارگردان و هنرمند هنرهای تصویریو مسئول هماهنگ کننده این نمایشگاه توضیحاتی درباره آثار موجود در نمایشگاه به ابوالقاسم مختاریان، رایزن فرهنگی سفارت ج.ا.ایران در بلاروس در هنگام بازدید از این نمایشگاه ارائه کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha