پخت چهار میلیون و 382 هزار وعده غذا برای سیل‌زدگان
کد خبر: 3807872
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

پخت چهار میلیون و 382 هزار وعده غذا برای سیل‌زدگان

گروه اجتماعی ــ مواکب اربعین حسینی، از 5 فروردین تاکنون در مناطق سیل‌زده استان حضور یافته و در سه وعده برای مردم این مناطق به پخت غذا می‌پردازند.

مواکب اربعین بین مردم سیل‌زده خوزستان

حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، در ارتباط با خدمات‌رسانی مواکب اربعین حسینی به مردم سیل‌زده، گفت: با وقوع سیل در استان لرستان در شهرهای پلدختر و معمولان و ایجاد مشکلات برای مردم این دو شهر، مردم استان خوزستان در قالب مواکب اربعین به سرعت به این نقاط رفتند و امکانات قابل توجهی ارائه کردند.

وی ادامه داد: بعد از یک هفته وقتی استان ما درگیر سیل شد از تاریخ 5 فروردین‌ماه تا 10 اردیبهشت‌ماه مواکب به‌صورت شبانه‌روزی در کنار مردم سیل‌زده حضور یافته و در سه وعده، غذا برای مردم سیل‌زده فراهم کردند.

موسوی با اشاره به فضای فرهنگی ایجاد شده در مواکب گفت: 93 موکب از استان‌های مختلف کشور در این مدت در مناطق سیل‌زده، محله‌ها، روستاها و اردوگاه‌ها استقرار یافتند و مواکب زیادی از استان برای حضور در مناطق سیل‌زده اعلام آمادگی کردند که از بین آن‌ها به تناسب نیاز مناطق، 86 موکب به مردم خدمت‌رسانی کردند. تلاش کردیم چینش مواکب به‌گونه‌ای باشد که در میان مردم استقرار پیدا کنند و پیرو این اقدامات انس و الفت خوبی بین مردم و مواکب در این مدت ایجاد شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان ادامه داد: در این مدت بالاترین وعده غذایی پخت شده 190 هزار وعده بود که 24 فروردین بین مردم توزیع شد. وقتی اعلام شد که غذا بیش از نیاز مردم سیل‌زده است روزانه تعداد مورد نیاز به مواکب اعلام می‌شد و برابر نیاز مردم پخت غذا صورت می‌گرفت. غذای تهیه شده در میان مردم سیل‌زده، گروه‌های جهادی، نیروهای امنیتی، انتظامی و مردمی که در بحث ساخت سیل‌بندها فعالیت می‌کردند، توزیع می‌شد. تا تاریخ نهم اردیبهشت‌ماه 845 هزار و 682 وعده صبحانه، 2 میلیون و 41 هزار و 196 وعده ناهار و 1 میلیون و 496 هزار و 74 وعده شام توسط مواکب مردمی اربعین تأمین شد.

وی با بیان اینکه مردم کمک‌های خوبی کردند و ما دغدغه‎‌ای برای تأمین مایحتاج مردم در این سی و هشت روز نداشتیم، افزود: بیش از 100 هزار بسته ارزاق از سوی مواکب در اختیار مردم قرار گرفت. 12 مراسم عروسی در این ایام برگزار شد که غذای آن توسط مواکب تأمین شد. در این مدت 150 آشپزخانه سیار و ثابت به پخت غذا برای مردم سیل‌زده می‌پرداختند. ان شاءالله بتوانیم با استفاده از ظرفیت مواکب در عمران و آبادانی استان خود بکوشیم چون مواکب مردمی آمادگی این را دارند تا در صورت نیاز در هر نقطه از کشور به مردم خدمت‌رسانی کنند.

موسوی در پایان از عرضه 15 هزار بسته ارزاق به مردم سیل‌زده استان در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد. 

انتهای پیام

captcha