نگاه رسانه‌ها به خشم و هیاهو در ورزشگاه‌های ایران
کد خبر: 3807917
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

نگاه رسانه‌ها به خشم و هیاهو در ورزشگاه‌های ایران

کانون خبرنگاران نبأ ــ دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه پنجمین کرسی آزاداندیشی‌ رسانه‌ای را با موضوع «خشم و هیاهو؛ رسانه‌ها و هولیگانیسم در ورزشگاه‌های ایران» برگزار می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به همت دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه، پنجمین کرسی آزاداندیشی‌ رسانه‌ای با موضوع «خشم و هیاهو؛ رسانه‌ها و هولیگانیسم در ورزشگاه‌های ایران» امروز، 11 اردیبهشت‌ماه از ساعت 15 تا 17 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ویژه عموم برگزار می‌شود.
در این مراسم مازیار ناظمی؛ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، شهرام محمدخانی؛ جامعه‌شناس ورزشی، حمید قاسمی؛ کارشناس ورزش و استاد دانشگاه پیام نور، پژمان راهبر؛ روزنامه‌نگار ورزشی و احسان محمدی؛ روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای ورزش حضور دارند.
علاقه‌مندان جهت شرکت در این کرسی آزاداندیشی می‌توانند به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به نشانی سوهانک، ساختمان ولایت ۱، طبقه منفی یک، سالن اجتماعات غدیر مراجعه کنند.
یادآور می‌شود، هولیگانیسم(Hooliganism) یا آشوب‌گری و اوباش‌گری به عملی نفاق‌انگیز و غیرقانونی گفته می‌شود که در این میان هولیگانیسم فوتبالی به رفتارهای ناهنجار و تخریب‌گرانه هواداران فوتبال مانند درگیری و نزاع خیابانی، وندالیسم و ارعاب تلقی می‌شود که رفتاری جامعه‌ستیز است. هولیگان‌ها معمولاً پیش یا پس از بازی به درگیری با هواداران تیم حریف می‌پردازند. خشونت هولیگان‌ها ممکن است تحت تأثیر نژادپرستی هم قرار داشته ‌باشد. هولیگانیسم فوتبالی معمولاً به‌صورت گروهی رخ می‌دهد و ممکن است در میان آشوبگران، افرادی که هوادار تیم یا ورزشی هم نیستند، همراهی داشته باشند.
سعید قهرمانی
انتهای پیام
captcha