10 اثر پرفروش‌ دانشگاه مذاهب در نمایشگاه کتاب تهران
کد خبر: 3807940
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

10 اثر پرفروش‌ دانشگاه مذاهب در نمایشگاه کتاب تهران

گروه بین‌الملل ــ از میان آثار ارائه شده دانشگاه مذاهب اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران، 10 اثر جزء پرفروش‌های این مرکز است که «آشنایی با مذهب زیدیه» و «آیات الاحکام تطبیقی» از آن جمله به شمار می‌روند.

به گزارش ایکنا؛ دانشگاه مذاهب اسلامی با آثار متعددی در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کرده است که از آن جمله می‌توان به «آشنایی با مذهب زیدیه» از علامه محطمری (استاد دانشگاه مذاهب اسلامی از یمن که پس از یک هفته تدریس، در نماز جمعه یمن به شهادت رسید) یاد کرد که این اثر توسط علی اسودی به فارسی ترجمه شده است.

همچنین کتاب «فرهنگ تطبیق» نوشته عباس برومند اعلم در دو جلد نوشته و در نمایشگاه کتاب عرضه شده است. «نظریه حکومت در اسلام» به قلم آیت‌الله محسن اراکی (دبیرکل مجمع تقریب مذاهب)، «تاریخ عثمانی و خاورمیانه» اثر محمدامیر شیخ نوری، «رمز بیداری» شامل زندگی شیخ محمدرضا مظفر از علمای اصول و منطق که در وحدت اسلامی نیز زحمات بسیاری کشیده است، از دیگر آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه کتاب به شمار می‌رود.

همچنین از دیگر آثار ارائه شده این دانشگاه در نمایشگاه کتاب می‌توان به «جهان اسلام در عصر حاضر» نوشته حجت‌الاسلام مسیح مهاجری (مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی و از اساتید دانشگاه مذاهب اسلامی) و «درآمدی بر مبانی وحدت اسلامی» به قلم حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری (رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی) اشاره کرد.

در راستای همایشی که در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، پس از آسیب‌شناسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در حوزه علوم اسلامی و انسانی، کتابی در این باره منتشر شد که هم اکنون در نمایشگاه عرضه شده است. کتاب «درآمدی بر شناخت نسخه‌های نهج‌البلاغه» اثر محمدحسین رحمتی که از جامع‌ترین آثار در این حوزه به شمار می‌رود و «تولیدمثل انسان؛ حق یا حکم» اثر محدثه معینی‌فر که از نظر فقهی به بررسی تولیدمثل می‌پردازد نیز در این دوره از نمایشگاه ارائه شده است.

«آیات الاحکام تطبیقی» که منظور از آن، تطبیق مذاهب خمسه شیعه و سنی است که آیت‌الله خلیل خویی از اساتید دانشگاه مذاهب نوشته است نیز در این رویداد فرهنگی به مخاطبان عرضه شده است. در قرآن 500 آیه در حوزه احکام داریم که مسائل فقهی از آنها استخراج می‌شود؛ در این کتاب نظرات شیعه و اهل سنت آمده است.

از محمداسحاق مدنی (استاد اهل سنت دانشگاه مذاهب و از علمای شاخص) نیز کتابی با عنوان فارسی «مصادر صدور رأی احکام از جانب مذهب حنفیه» ارائه شده است. همچنین از حجت‌الاسلام محمدحسین خسروپناه، درباره مسائل فلسفی کتاب «الجامع لشرحی التجرید» که اخیراً چاپ شده، به بازار نشر ارائه شده است.

«جنین‌شناسی قرآنی» به قلم حجت‌الاسلام عبدالکریم بی‌آزار شیرازی، رئیس اسبق دانشگاه مذاهب اسلامی و «فقه حنفی» نوشته مولوی اسحاق مدنی که از منابع درسی اهل سنت است را می‌توان از دیگر آثار این دانشگاه در نمایشگاه کتاب برشمرد که آثار یاد شده از پرفروش‌های این دانشگاه در نمایشگاه کتاب هستند.

انتهای پیام

captcha