انتخاب پایتخت فرهنگی ـ هنری مساجد ایران/ نیازمند بازگشت عالمانه به مساجد هستیم
کد خبر: 3807975
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

انتخاب پایتخت فرهنگی ـ هنری مساجد ایران/ نیازمند بازگشت عالمانه به مساجد هستیم

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد عالی كانون‌های مساجد كشور از اجرای طرح پایتخت فرهنگی ـ هنری مساجد ایران با اسم مستعار پایتخت فهما خبر داد و گفت: در این طرح سامانه‌ای طراحی شده كه بعد از ثبت فعالیت‌های مساجد در آن، رتبه‌بندی كانون‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله ارزانی، رئیس ستاد عالی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد كشور، امروز، 11 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس كه با موضوع مسجدمحوری برگزار شد، گفت: در ١٨ اسفند سال ٧١ درخواستی از شورای انقلاب فرهنگی مبنی بر تشكیل كانون‌های فرهنگی ـ هنری در دل مساجد برای مقابله با تهاجم غربی شد كه نهایتا به موافقت این شورا در دستور كار قرار گرفت.
وی با بیان اینكه اساسنامه‌ای تحت عنوان كانون‌های فرهنگی ـهنری مساجد نداشتیم اما سال گذشته در شورای عالی فرهنگی تصویب شد، افزود:‌ بحمد الهی همگرایی خوبی میان تمام اعضای شورای سیاست‌گذاری این اساسنامه ایجاد شده است.
ارزانی، نقش مساجد را در جامعه اسلامی یادآور شد و گفت: برای روزافزون شدن توفیقات در نظام جمهوری اسلامی باید بازگشت اساسی، عالمانه و عملیاتی و اجرایی به مساجد داشته باشیم، چرا که پرادختن به آن بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و نمی‌توانیم بگوییم مساجد اصل است و از آن طرف كارهای دیگر را در غیر از مسجد انجام دهیم.
رئیس ستاد عالی كانون‌های مساجد كشور اظهار كرد: برای نخستین بار طرحی در كشور با عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد ایران با اسم مستعار پایتخت فهما، مطرح شده است كه برای این منظور تمام فعالیت‌های مساجد تا سال آینده در سیستم الكترونیكی در ثبت خواهد شد و بر اساس آن نیز رتبه‌بندی‌های كانون‌های مساجد صورت می‌گیرد كه تاكنون 100 هزار عضو مسجد در این سامانه ثبت‌نام كرده‌اند.
وی با بیان اینكه یكی از دغدغه‌های شورای فرهنگ عمومی كشور بحث فضای مجازی است، گفت: این فضا را می‌توانیم جهت‌دار كنیم و برای آن باید اهالی مساجد را فعال كنیم.
ارزانی همچنین به راه‌اندازی سامانه بچه‌های مسجد نیز اشاره كرد و گفت: تاكنون 23 هزار و یكصد كانون در این سامانه ثبت شده‌اند و بیش از 2 میلیون و 100 هزار نفر از كودكان و نوجوانان اعم از دختر و پسر نیز در این سامانه ثبت‌نام كرده‌اند كه این‌ها ظرفیت بسیار عظیمی هستند و باید از این ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی استفاده كنیم.
انتهای پیام

captcha