مسابقات مدهامتان؛ یادآور نعمت‌های بی‌بدیل قرآن، عترت و مسجد
کد خبر: 3808032
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

مسابقات مدهامتان؛ یادآور نعمت‌های بی‌بدیل قرآن، عترت و مسجد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آیت الله العظمی علوی‌گرگانی در پیامی به افتتاحیه مسابقات مدهامتان، برگزاری این مسابقات در جوار مضجع شریف رضوی را یادآور سه نعمت بی‌بدیل قرآن،عترت و مسجد دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور، آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی، از مراجع عظام تقلید با ارسال پیامی به مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، برگزاری این جشنواره در جوار مضجع شریف رضوی را یادآور سه نعمت بی‌بدیل قرآن، عترت و مسجد دانست.

متن کامل پیام به شرح زیر است:
«بسمه تعالی
قال النبی صلی الله علیه و آله: انما نُصِبَتِ المَساجِدُ لِلقُرآن
قرآن کریم به عنوان معجزه همیشه جاوید پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم و به مثابه چراغ هدایت و چشمه جوشانی است که هم راهنمای گمگشتگان در صحرای پوچی و تاریکی و هم سیراب‌‌کننده تشنگان وادی محبت و معرفت است.
در فضای فعلی جامعه که برخی با تمسک به فرهنگ غربی و با ترویج خوی حیوانیت و قلدرمآبی سعی در خدشه‌دار کردن زندگی محبت آمیز مردم دارند، باید شما جوانان و نوجوانان عزیز هر چه بیشتر با قرآن انس گرفته و نه تنها خودتان بلکه سایر جوانان را نیز با کلام وحی آشنا کنید.
با نگاهی گذرا به تاریخ خواهیم دانست که چه بسیار افرادی بودند که با ترک عترت و تمسک به قرآن بدون عترت، نه تنها خلق و خوی رحمانی را به معنای اتم آن فرا نگرفته‌اند، بلکه در مواردی به سمت خشونت و تکفیر نیز متمایل شده‌اند. لذا تمسک به قرآن باید در کنار انس با عترت باشد. پس شکی نیست که فهم و درک به معنای اتم و اکمل آن حاصل نمی‌شود، مگر به برکت معارف بی‌بدیل حضرات معصومین علیهم‌السلام.
بنابر این باید بدون تردید پذیرفت، آنچه که از ناحیه ذوات مقدسه معصومین صلوات‌الله علیهم اجمعین در مقام بیان و عمل صادر شده به مثابه ترجمانی است از کلام وحی.
قاریان، حافظان، موذنان و تالیان گرانقدر؛
برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان با حضور اصحاب مسجد در جوار مضجع شریف رضوی، یادآور سه نعمت بی‌بدیل قرآن، عترت و مسجد است که بحمدالله شما بزرگواران مفتخرید به بهره‌مندی از این نعمت. لئِنْ شَکرْتُمْ لَاَزیدَنَّکمْ
امیدوارم یکی از مصادیق شکر این نعمت، پیمانی مستحکم با امام مهربانی‌ها برای ایجاد نهضت قرآن‌آموزی در مساجد باشد؛ چرا که تردیدی وجود ندارد بهترین مکان برای تعلیم و تعلم قرآن مسجد است».(انما نُصِبَتِ المَساجِدُ لِلقُرآن)
انتهای پیام

captcha