حمایت نیروی انتظامی استان مرکزی از نخبگان سایبری
کد خبر: 3808045
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

حمایت نیروی انتظامی استان مرکزی از نخبگان سایبری

گروه اجتماعی ــ فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به علل حمایت نیروی انتظامی از استارت‌آپ‌های اشتغال‌زایی در حوزه امنیت در زمینه فضای مجازی گفت: نیروی انتظامی با به‌کارگیری تمام توان علمی خود در حوزه سایبر و امنیت به استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند تا ایجاد اشتغال توسط نخبگان سایبری را شاهد باشیم.

به ‌گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار کیومرث عزیزی، فرماندهی انتظامی استان مرکزی، ظهر امروز، 11 اردیبهشت‌ماه در افتتاحیه نخستین استارت‌‌آپ ویکند در حوزه امنیت در زمینه فضای مجازی که در دانشگاه علمی ـ کاربردی استان مرکزی برگزار شد، با اشاره به علل حمایت نیروی انتظامی از این‌گونه استارت‌آپ‌ها گفت: با توجه به این که یکی از ثمرات این‌گونه استارت‌آپ‌ها ایجاد اشتغال است، اعتقاد داریم یکی از موضوعاتی که سبب کاهش جرایم می‌شود ایجاد اشتغال است.
وی افزود: نیروی انتظامی با به‌کارگیری تمام توان علمی خود در حوزه سایبر و امنیت به استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند تا ایجاد اشتغال توسط نخبگان سایبری را شاهد باشیم.
فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: راهبرد نیروی انتظامی پیشگیری از وقوع جرم است، با این کار در جامعه، اشتغال و میان نخبگان ایجاد ارتباط می‌شود که این موضوع خود سبب ایجاد نشاط اجتماعی می‌شود زیرا نشاط اجتماعی سبب کاهش انگیزه جرم نیز می‌شود. در کشوری مثل کره جنونی وزارتخانه استارت آپ وجود دارد، آنها مشاغلی را ایجاد می‌کنند که هم زود باز‌ده هستند و هم زود به سودددهی می‌رسند.
وی عنوان کرد: یکی از استارت آپ‌های موفق در کشور دیجی‌کالا است که می‌توان گفت چرخش مالی آن شاید بیشتر از چرخش مالی چندین بانک کشور است، حوزه امنیت و پلیس خود را به زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان نزدیک می‌کند. یکی از دغدغه‌های پلیس کاهش جرائم یا افزایش امنیت است، در این استارت‌آپ‌ها نخبگان می‌توانند در هفت حوزه با پلیس مشارکت داشته باشند.
عزیزی ادامه داد: نخستین حوزه ایجاد سامانه مشارکت مردمی در اعلام وقوع و وقایع جرم به پلیس است تا فاکتورگیری‌ها برای تسهیل در فاکتورگیری پلیس برای ارائه خدمات بهتر به مردم لحاظ شود، همچنین دومین حوزه سامانه نظارت بر عملکرد پلیس است.
وی تصریح کرد: سومین حوزه سامانه مدیریت و بهنیه‌سازی ترافیک و تردد شهری، چهارمین حوزه سامانه در اختیار قرار دادن نزدیک‌ترین راه برای مأموریت‌های پلیس برای ارائه خدمات سریع‌تر و بهتر به مردم و پنجمین حوزه سامانه ارائه خدمات فیزیکی از اماکن است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: طراحی و تولید محصولات فناوری برای ساخت و اجرای ایده‌های ساخت لوازم مورد نیاز پلیس توسط این نخبگان ششمین حوزه این استارت آپ است و هفتمین حوزه هم سامانه تامین و حفاظت از اموال است.

لازم به ذکر است، اولین استارت‌آپ ویکند به مدت سه روز در دانشگاه علمی - کاربردی استان مرکزی در حوزه امنیت و‌ اشتغال در سه بخش پیش رویداد، ایده‌پردازی، کسب و کار پایدار و مباحث حقوقی در حال برگزاری است.

انتهای پیام

captcha