نمایندگان مجلس از مردم مستثنی نیستند
کد خبر: 3808084
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
نماینده مردم سبزوار در مجلس:

نمایندگان مجلس از مردم مستثنی نیستند

گروه شهرستان‌ها ــ به مناسبت هفته معلم، حسین مقصودی نماینده مردم دیار سربداران با حضور در روستای سابق محل خدمت خودش که در دوران نمایندگی‌اش این روستا را به شهر تبدیل کرد، از معلمان و همکاران سابق خود تقدیر کرد.

بازگشت نماینده مجلس به روستای محل تدریس

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در آستانه روز معلم حسین مقصودی، نماینده دیار سربداران در مجلس شوری اسلامی صبح امروز یازدهم اردیبهشت، به همراه دیگر نماینده شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، جوین، جغتای و داورزن در مجلس شورای اسلامی با حضور در مدرسه شهید رباطجزی شهر جدید مشکان از معلمان، دانش‌آموزان و کادر این مدرسه به مناسبت هفته معلم تقدیر کردند.
حسین مقصودی که روزی در این شهر معلم دانش‌آموزان بوده با خطاب قرار دادن دانش‌آموزان مدرسه با بیان اینکه فکر نکنید نمایندگان مجلس انسان‌های متفاوتی هستند، اظهار کرد: مانند بسیاری از مردم دیگر من نیز یک روستا زاده هستم و برای تحصیل در دوران راهنمایی چندین کیلومتر تا عزیز آباد هرروز صبح راه می‌رفتم و مجددا ظهر برمی‌گشتیم و بعدها برای ادامه تحصیل به ششتمد رفتم.
وی تصریح کرد: دانش‌آموزان باید تلاش کنند با تحصیل علم و دانش به مدیریت و درجات عالی علمی برسند اما باید توجه داشت که در کنار تحصیل برخی از افراد کشورمان به مهارت‌های دیگر نیز نیاز دارد و باید آموزش و پرورش کاری کند بخشی از دانش‌آموزان با یادگیری مهارت از مدارس فارغ التحصیل شوند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه شهرداری محل سیاست بازی نیست و باید به مردم خدمت شود، تصریحکرد: در سال 72 کارگر پخش آسفالت شهرداری بودم و در حالی که در نوجوانی فکر می کردم شهردار شدن دشوار است، در سال 90 تا 92 به عنوان شهردار سبزوار انتخاب شدم.
مقصودی که از سال 1374 تا 1380 به عنوان معلم در روستاهای شهرستان خوشاب از جمله روستای مشکان، سیدآباد و بلقان‌آباد در حال خدمت بود، اضافه کرد: 7 اسفند 94 یک روستایی به عنوان نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی از طرف مردم انتخاب شد و این باعث افتخار من است.

دانشگاه فرهنگیان از نیروهای بومی استفاده کند
رمضانعلی سبحانی‌فر، دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه عدالت یکی از مشکلات آموزش و پرورش است، با تاکید بر اینکه باید برای مناطق محروم از سمت دانشگاه فرهنگیان سهمیه اختصاص داده شود، اظهار کرد: پیگیر هستیم تا برای شهرستان‌های منطقه بتوانیم از معلمان بومی استفاده شود. برای تربیت آن‌ها اگرچه در شهرستان‌های جوین و جغتای سهمیه در دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده شده اما باید برای مردم شهرستان خوشاب نیز این سهمیه تعلق بگیرد.
وی اضافه کرد: برای معیشت و منزلت معلمان مرحله اول رتبه‌‍بندی اجرایی شده اما مرحله دوم آن اجرایی نشد، افزود: دولت و آموزش و پرورش باید طرح جامعی همانند اعضای هیات علمی دانشگاه‌های ارائه بدهد تا براساس سطح‌بندی، حقوق و رتبه آنان تعیین شود و شان و منزلت معلمان در کنار حفظ معیشت آنان تامین گردد.

آموزش و پرورش به سمت مهارت آموزی حرکت کند
سبحانی‌فر با تاکید بر اینکه استخدام دولتی با توجه به کاهش حجم دولت تقریبا تعطیل شده است، اضافه کرد: برای اینکه در آینده دانش‌آموزان دچار مشکل نشوند آموزش و پرورش باید به سمت مهارت محوری حرکت کند تا بعد از خروج دانش‌آموزان از مدارس فن و مهارتی یاد داشته باشند و دچار مشکل نشوند.
در پایان این مراسم به 140 دانش آموز این مدرسه به همراه معلمان از طرف نمایندگان مجلس هدایایی و مبلغ 20 میلیون ریال به مدرسه اهدا شد.

انتهای پیام

captcha