ترویج و تبلیغ دین خدا بزرگترین رسالت یک عالم شیعی است
کد خبر: 3808136
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷

ترویج و تبلیغ دین خدا بزرگترین رسالت یک عالم شیعی است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به پیوند روحانیت با ولی عصر(عج) در راستای ترویج و تبلیغ دین خدا، یادآور شد:‌ اسلام ناب محمدی عصاره تلاش همه انبیاء و اولیای الهی برای هدایت بشر بوده و امروز ترویج و تبلیغ دین خدا بزرگترین رسالت یک عالم شیعی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان عصر امروز، 11 اردیبهشت‌ماه در گردهمایی ائمه جمعه، علما، روحانیون و طلاب استان گیلان که در آستانه ماه مبارک رمضان در مصلی رشت برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) درباره حضرت علی(ع)، اظهار کرد:‌ سزاوارترین فرد برای اداره جامعه اسلامی دارای سه ویژگی نزدیک بودن به پیامبر، برخورداری از آگاهی و اطلاعات غنی نسبت به قرآن و دانایی در معارف دینی است.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) از سه ویژگی مذکور کاملا برخوردار بود، تصریح کرد:‌ امروز علما و روحانیون فرهنگ‌بانان جامعه اسلامی هستند و آحاد جامعه از روحانیت توقع دارد تا بتواند اصول کلی فرهنگ اسلام را تبیین کند.

امام جمعه رشت ترویج سبک زندگی اسلامی را یکی دیگر از رسالت‌های روحانیت دانست و گفت:‌ علما و روحانیون باید خودشان را به پیامبر(ص) نزدیک کنند و به تبیین تعالیم ویژه رسول‌الله برای هدایت و سعادت جامعه اسلامی بپردازند. همچنین باید اطلاعات خود را نسبت به کلام‌الله افزایش دهیم و با قرآن و مفاهیم آسمانی آن مانوس باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم تسلط روحانیون و طلاب بر معارف دینی به تاسی از ثقلین، خاطرنشان کرد:‌ نسل جدید نسبت به نسل دهه اول انقلاب به مراتب آگاه‌تر است، اما اجرای احکام و تعالیم دینی در نسل معاصر رایج نیست که وظیفه روحانیت را سنگین می‌کند.

وی با اشاره به پیوند روحانیت با ولی عصر(عج) در راستای ترویج و تبلیغ دین خدا، یادآور شد:‌ اسلام ناب محمدی عصاره تلاش همه انبیا و اولیای الهی برای هدایت بشر بوده و امروز ترویج و تبلیغ دین خدا بزرگترین رسالت یک عالم شیعی است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه روحانیت ملزم به احیا و ترویج دین مبین و نورانی اسلام است، متذکر شد:‌ روحانیون پاسداران انقلاب اسلامی هستند و لذا باید سه ویژگی امام علی(ع) را در خود زنده کنند. بنا بر فرمایش رهبر انقلاب روحانیت علت محدثه انقلاب است و بدون اهتمام روحانیون چنین بعثت عظیمی در ایران شکل نمی‌گرفت.

وی روحانیت را عامل مبقیه انقلاب دانست و تصریح کرد:‌ انقلاب اسلامی بزرگترین پدیده تاریخ بشری بعد از بعثت رسول گرامی اسلام است و همه اندیشمندان و تحلیل‌گران دنیای معاصر اعم از مسلمان و غیر مسلمان از تجزیه و بررسی این انقلاب عاجرند.

امام جمعه رشت معادلات سیاسی و اجتماعی دنیا را متاثر از انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد:‌ انقلاب قدرت‌های سلطه جهانی را سردرگم کرده و آنان را به استیصال در مقابل خودش واداشته است لذا همه نگاه‌ها به انقلاب اسلامی است و روحانیت وظیفه صیانت از این میراث را بر عهده دارد تا به نسل‌های آینده منتقل شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم جذب حداکثری جوانان به پایگاه‌های الهی توسط روحانیون، اضافه کرد:‌ تمام تلاش ما این باشد روزانه جوانان را به مراکز دینی و مساجد دعوت کنیم تا دشمن گوی سبقت را از ما نگیرد.

وی پیوند مردم با انقلاب و روحانیت را ناگسستنی دانست و گفت:‌ دشمن تلاش می‌کند بین مردم و انقلاب اسلامی جدایی ایجاد کند و سپاه پاسداران یکی از ثمرات اصیل انقلاب است، اما به دنبال بی‌مهری استکبار جهانی نسبت به سپاه شاهد دفاع همه‌جانبه مردم از این نهاد نورانی و انقلابی بودیم.

آیت‌الله فلاحتی نسبت به کفران نعمت و ناشکری هشدار داد و اظهار کرد:‌ عده‌ای همواره می‌نالند و این ناله‌ها را متوجه انقلاب و نظام و روحانیت می‌کنند، در حالی که انقلاب اسلامی یکی از موهبت‌های بزرگ الهی است که نصیب ملت ما شده لذا علما و روحانیون فرهنگ شکرگزاری را ترویج کنند و به صورت منطقی و معقول مردم را نسبت به پیامدهای ناشکری هشدار دهند، زیرا ناشکری در راس گناهان است.

انتهای پیام

captcha