همایش تجلیل از کارگران نمونه استان قم برگزار شد
کد خبر: 3808171
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

همایش تجلیل از کارگران نمونه استان قم برگزار شد

گروه فرهنگی ــ مراسم تجلیل از کارگران فرهیخته و نخبگان کار، تلاش و تولید استان قم دیشب در سالن همایش‌های شهرداری با حضور مسئولین استانی برگزار شد.

همایش تجلیل از کارگران نمونه استان قم برگزار شدبه گزارش ایکنا از قم، همایش تجلیل از کارگران فرهیخته و نخبگان کار، تلاش و تولید استان دیشب 11 اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های شهرداری قم با حضور مسئولین کشوری و جمعی از کارگران استان به همراه خانواده محترم آن‌ها برگزار شد.

در این مراسم که به پاس قدردانی از قشر زحمتکش کارگران تدارک دیده شده بود، ابوالفضل فراهانی رئیس اتحادیه صادرکنندگان کفش ماشینی استان ضمن تبریک به مناسبت روز کارگر بیان کرد: اگر اشتغال پایدار می‌خواهیم در ابتدا باید مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شود.

وی افزود: امروز در استان قم شاهد صمیمت بین تشکل‌های کارگری و کارفرمایی هستیم و ما نیز در حل مشکلات کارگران در کنار آن‌ها هستیم.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان استان اظهار کرد: امروز استان قم از نظر نیروی کار هیچ مشکلی ندارد و فقط وظیفه ما این است که زمینه کار را فراهم کنیم و امروز کارگران کشور می‌دانند که واحد تولیدی بزرگترین دغدغه‌اش مواد اولیه است که در این استان تولید می‌شود اما متاسفانه بین واحدهای تولیدی فعال توزیع نمی‌شود.

فراهانی با یادآوری این‌که استانداری لطفا پیگیری کند که در سال مزین به نام رونق تولید چرا برخی آقایان چرخ واحدهای تولیدی را کند می‌کنند؟ ، گفت: هر سه کارگر که کار می‌کند حقوق خود را به تامین اجتماعی می‌دهد، آیا سازمان تامین اجتماعی حق مطلب را ادا می‌کند؟ آیا دفترچه‌هایی که در اختیار کارگر قرار دادند کارایی خاصی دارد؟ آیا سازمان تامین اجتماعی پاسخگوی کارگرانی که در کارخانه‌ها بیماری خاص دارند، است؟.

وی با اشاره به این‌که بزرگترین مشکل ما آزمایش میان دوره‌ای کارگران است، بیان کرد: 60 میلیون تومان در سال یک واحد تولیدی هزینه می‌کند چرا این آزمایش در بیمارستان سازمان تامین اجتماعی انجام نمی‌شود؟ ما حاضریم حق بیمه کارگران را افزایش دهیم اما به دست خود کارگران برسانیم و لذا جهت حفظ تولید استان از استاندار خواهش می‌کنم که حمایت کنند.

رئیس اتحادیه انجمن کفش ماشینی تاکید کرد: فعال کردن واحدهای تولیدی استان یعنی جلوگیری از بیکاری؛ اگر حفظ اشتغال استان برای ما اهمیت دارد باید کارخانه‌ها حرکت کنند و لذا حرکت کارخانه‌ها منجر به اشتغال‌زایی می‌شود و امروز از نظر من نیروی کار استان قم سربازان اقتصادی کشور در جنگ اقتصادی و تحریم هستند.

وی گفت: کارگران امروز می‌توانند با کم کردن هزینه‌های کارخانجات، جلوگیری از اسراف مواد اولیه و جلوگیری از اتلاف وقت به کمک نیروی کار فنی خود چرخ کارخانه‌ها را به حرکت درآورند؛ یک کارخانه‌ای که غیرفعال شده امروز زمینه فعال و احیاسازی آن وجود ندارد و اگر این واحدهای دولتی به واحدهای خصوصی انتقال داده شود قطعا فعال خواهند شد.

یادآور می‌شود، این مراسم با حضور مسئولان استانی قم و علی سرزعیم ،معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و در پایان از کارگران فرهیخته و نخبگان کار، تلاش و تولید استان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

captcha