فضای انعکاس دستاوردهای فعالان قرآنی مهیا شود
کد خبر: 3808302
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴

فضای انعکاس دستاوردهای فعالان قرآنی مهیا شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز گفت: متولیان فعالیت‌های قرآنی باید شرایطی را ایجاد کنند تا فعالان این حوزه نیز همچون سایرین فضای دیده شدن داشته باشند.

فعالان قرآنی دیده نمی‌شوند

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در حاشیه برگزاری مرحله شهرستانی چهل و دومین مسابقات قرآن اوقاف در گفت گو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: سازمان اوقاف و امور خیریه بیش از 20 سال است که در حوزه برگزاری مسابقات قرآن فعالیت می‌کند و خوشبختانه در این سال‌ها کارنامه خوبی داشته است.
این متسابق بخش قرائت ترتیل افزود: دستگاه‌های متولی فعالیت‌های قرآنی باید از اوقاف الگو بگیرند و در حوزه برگزاری مسابقات از لحاظ کمی و کیفی بهتر عمل کنند.
این مسئول در ادامه بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باید آیات کتاب الهی را در زندگی کاربردی کنیم، خواندن و حفظ قرآن مرحله اول انس با قرآن است در مرحله بعدی باید به قرآن عمل کنیم.
ملازاده گفت: متولیان قرآنی باید به این نکته توجه بیشتری نشان دهند و صرفا فعالیت‌ها را بر قرائت و حفظ قرآن متمرکز نکنند، نیاز امروز جامعه ما تدبر و فهم آیات قرآن است لذا باید شرایطی فراهم شود تا قرآن به سبک زندگی مردم نزدیک‌تر شود.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز تصریح کرد: اولین قدم در این راه عمل به قرآن از سوی متولیان، حافظان و قاریان قرآن است، وقتی مردم ببینند که متولیان قرآنی خود به آیات الهی عمل می‌کنند و قرآن را در زندگی کاربردی کرده‌اند از آنها الگو می‌گیرند اما اگر متولیان امر فقط در حد حرف و شعار حرکت کنند به تبع مردم نیز ناامید می‌شوند و روز به روز بین مردم و قرآن و متولیان قرآنی فاصله می‌افتد.
وی با تاکید بر اینکه نقشه راه و مهندسی قرآن باید با سبک زندگی مردم عجین شود تا نتیجه‌بخش باشد، گفت: متاسفانه در 40 سال گذشته در این حوزه فعالیت‌ها اثربخش نبوده و باید تغییراتی ایجاد کنیم چون با صرف خواندن و حفظ قرآن به جایی نمیرسیم.
این مسئول گفت: به عنوان مثال باید از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها استفاده کنیم، نیاز امروز جامعه هدف که اکثرا قشر جوان هستند را بشناسیم و براساس این نیازها برنامه‌ریزی کنیم تا فعالیت‌های قرآنی را در جامعه پررنگ کنیم.
وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم جوانان با آیات الهی انس بگیرند، باید روش‌های قدیمی را که سال‌های سال از آن‌ها استفاده کرده‌ایم و نتیجه نداشته‌اند را کنار بگذاریم و برای وارد کردن قرآن به سبک زندگی مردم به ویژه جوانان از روش‌های نوین استفاده کنیم.
این متسابق بخش قرائت ترتیل گفت: باید در جوانان انگیزه ایجاد کنیم به عنوان مثال در بحث جوایز مسابقات بهتر عمل کنیم، وقتی یک فعال قرآنی یک سال زحمت می‌کشد و سرانجام در یک مسابقه قرآنی شرکت می‌کند اما نتیجه‌ای درخور نمی‌بیند یقینا ناامید می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز تصریح کرد: همچنین در بحث رسانه‌ای کردن و شناساندن چهره‌های قرآنی نیز تلاش کنیم. امروز مردم چقدر با چهره‌های قرآنی استان آشنایی دارند؟ وقتی یک ورزشکار مدالی کسب می‌کند تمام رسانه‌ها به این موضوع می‌پردازند اما وقتی یک فعال قرآنی موفقیتی کسب می‌کند رسانه‌ها چندان توجهی نمی‌کنند.
این مسئول در پایان با تاکید بر اینکه متولیان امر باید شرایطی را ایجاد کنند تا فعالان این حوزه نیز همچون سایرین فضای دیده شدن داشته باشند، افزود: مسئولان باید دست به دست هم دهند و با ایجاد شرایط مناسب مسیر ترویج فرهنگ قرآنی را در جامعه هموار کنند.
انتهای پیام

 

 

captcha