سیل اخیر آزمونی برای همگان بود/ کوتاهی «صلیب سرخ جهانی» در حادثه سیل
کد خبر: 3808400
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

سیل اخیر آزمونی برای همگان بود/ کوتاهی «صلیب سرخ جهانی» در حادثه سیل

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌ک سیل اخیر آزمونی برای همگان بود و ملت ایران در این حادثه سربلند شدند، گفت: صلیب سرخ جهانی در حادثه سیل اخیر کوتاهی کرد در حالی‌که باید یه این حادثه ورود پیدا می‌کرد چراکه همیشه ملت ایران در کمک به حوادث سراسر دنیا پیشتاز بوده است.

ابه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‎الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، امروز، 13 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رمضان ماه ضیافت الهی است و در این ماه باید به فکر محرومان و نیازمندان باشیم.
وی ادامه داد: با توجه به بروز سیل اخیر و این‌که هم‎استانی‎هایمان در پلدختر، معمولان و برخی از هم‌وطنان در چادر زندگی کرده و شرایط سختی دارند برماست که در این ماه مهربانی و رحمت به فکر آنان باشیم.مراسم افطار به دور از تجملات برگزار شود.
میرعمادی با اشاره به این‌که  سیل اخیر آزمونی برای همگان بود و ملت ایران در این حادثه سربلند شدند، بیان کرد: مدعیان حقوق بشر در این مهم رسوا شدند، ایرانیان خارج از کشور کمک‌هایی را برای سیل زدگان جمع کردند اما نگذاشتند به حساب هلال احمر ایران واریز شود و این رسوایی مدعیان حقوق بشر و آمریکا است.
وی افزود: صلیب سرخ جهانی در حادثه سیل اخیر کوتاهی کرده است درحالی‌که باید یه این حادثه ورود پیدا می‌کرد چراکه همیشه ملت بزرگ ایران در کمک به حوادث سراسر دنیا همواره پیش‌تاز بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان موضوع مسکن را مهم‌ترین مشکل و نیاز سیل زدگان عنوان کرد و با اشاره به این‌که مسئولین در تامین مسکن سیل‌زدگان با شتاب بیشتری اقدام کنند، خاطرنشان کرد: خیرین و نیکوکاران که می‌خواهند در مسکن به سیل‌زدگان کمک کنند حتماً با نهادهای متولی هماهنگ شود و این‌طور نباید که هر کس جزیره‎ای عمل کند.
وی در ادامه با بیان این‌که بارندگی‌های اخیر سبب سرسبزی شده به‌گونه‌ای که ارتفاع علف‌ها به بیش از یک متر رسیده و قطعاً در فصل گرما خطر آتش‎سوزی وجود دارد، افزود: ضرورت دارد کسانی‌که امکان دارند، مسئولین و اداره منابع طبیعی از همین حالا پیشگیری کنند. چنان‌چه کوچک‌ترین حادثه آتش سوزی اتفاق بیفتد مهارش بسیار مشکل خواهد بود.
امام جمعه خرم‌آباد بیان کرداگر حادثه‌ای رخ دهد قطعاً مصیبت حریق و آتش‌سوزی از سیل بیشتر خواهد شد و جلوگیری و مهارش سخت‌تر از سیل خواهد بود، امیدواریم مسئولان به این نکته توجه کنند.

کارهای ارزشمند سازمان بسیج سازندگی
میرعمادی به سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی سپاه در ۱۷ اردیبهشت اشاره کرد و با بیان این‌که بسیج سازندگی سپاه یکی از نهادهایی است که خدمات خالصانه و شایسته‌ای در عرصه‌های گوناگون انجام داده است، تاکید کرد: در عرصه محرومیت‌زدایی کارهای ارزشمندی انجام شده است و در عرصه هدایت و پشتیبانی از حرکت جهادی و اردوهای جهادی نقش اساسی داشته است.
وی با اشاره به این‌که همچنین نیروهای جهادی در سیل اخیر لرستان فداکاری و ایثار کردند، گفت: به گفته مردم اگر نیروهای جهادی نبودند معلوم نبود این گل و لای به این آسانی پاکسازی شود و بسیج سازندگی در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی هم موفق عمل کرد.

آمریکا عهدشکن است
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که ۱۸ اردیبهشت روز خروج آمریکا از برجام است، عنوان کرد: یک سال از این حادثه گذشته است. رئیس جمهور آمریکا رسماً اعلام کرد که از برجام خارج می‌شویم او خیال می‌کرد اگر آمریکا از برجام خارج شود اقتصاد ایران ویران می‌شود و آشوب به پا می‌شود و یک اجماع عمومی علیه ملت ایران درست می‌شود. اما قضیه برعکس شد.
خطیب جمعه خرم‌آباد گفت: آمریکا با خروج از برجام منزوی شد و حتی اروپایی‌ها در ظاهر با آمریکایی‌ها همکاری نکردند و اقتصاد ایران همچون گذشته فعال ادامه یافت و ملت ایران هم سربلند شد.
میرعمادی با بیان این‌که در خروج از برجام جز آمریکا کسی دیگر ضرر نکرد؛ با خروج آمریکا از برجام آن آینده‌نگری رهبر انقلاب برای دنیا ثابت شد، خاطرنشان کرد: رهبری فرمود آمریکا قابل اعتماد نیست و عهدشکن هستند؛ برای دنیا ثابت شد آمریکا عهد شکن است.
وی تصریح کرد: اولین درسی که از برجام باید بگیریم این است که ثابت شده است آمریکا قابل تعامل، مذاکره و اعتماد نیست و عهدشکن است.

اروپا قابل اعتماد نیست
وی با تاکید بر این‌که بدانیم اروپا هم در سیاست‌های کلی همراه آمریکا است. فقط می‌گویند برجام را حفظ می‌کنیم اما در عمل کاری نکردند و هیچ اقدامی نکردند و این درس دوم است که باید از برجام یاد بگیریم، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اروپا هم مثل آمریکا قابل اعتماد نیست.
امام جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: درس سوم از برجام این است که نباید مشکلات کشور را به برجام گره بزنیم و همچنین حل مشکلات کشور را نباید به برجام گره بزنیم.
میرعمادی با بیان این‌که اگر بگوییم مشکل اشتغال با برجام حل می‌شود، محیط زیست با برجام حل می‌شود، آب خوردن ما با برجام حل می‌شود یک تفکر ساده و بی‌ریشه است، بیان کرد: مشکل مردم با تکیه به ظرفیت‌های مردم قابل حل است.

آمریکا دشمن درجه یک ایران است
خطیب جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه افراد امروز یقین حاصل کردند که آمریکا دشمن درجه یک ملت ایران است، گفت: خوی استکباری آمریکا به این است که هیچ‌گونه توجهی به کشورهای منطقه ندارد، بدانیم و درس بگیریم.
وی گفت: ببینید آمریکا با عربستان چگونه رفتار می‌کند؛ یک روز گفت گاو شیرده هستید، یک روز به پادشاه عربستان گفت اگر ما نباشیم دو هفته دوام نمی‌آورید، همین هفته هم گفت که باید به ما پول بدهید و پول گرفتن از عربستان از پول گرفتن از مستأجر در نیویورک راحت‎‌تر است.
میرعمادی با بیان این‌که آمریکا دیگر معافیت نفت ایران را تمدید نکرد و می‌خواهد فروش نفت ایران را به صفر برساند و عربستان و امارات اعلام کردند جایگزین نفت ایران را تأمین می‌کنند، اظهارکرد: ما به این کشورهای مرتجع عرب می‌گوئیم اگر آمریکا به منافع ایران کوچک‌ترین ضربه‌ای برساند اول قربانی خلیج فارس عربستان و امارات خواهند بود.

امارات بداند از تهدید آمریکا در امان نیست
میرعمادی خطاب به کشورهای مرتجع عرب خاطرنشان کرد: شما یادتان رفته که صدام چگونه حمله کرده بود، شما دربرابرش کاری نتوانستید بکنید، امارات بداند از تهدید آمریکا در امان نخواهد بود.
وی با تاکید بر این‌که دشمن اگر بتواند به سد آهنین مقاومت اسلامی آسیب بزند، این سیلاب به امارات و عربستان و کشورهای خلیج فارس نفوذ می‌کند، یادآور شد: اگر در سرتان چیزی می‌پرورانید که می‌توانید با آمریکا همکاری کنید، بدانید که همکاری با آمریکا آتش خانمان‌سوزی است که شما را می‌سوزاند.

انتهای پیام

captcha