یادی از معلمان خفته در خاک؛ مولایی، مروت و صبحدل
کد خبر: 3808431
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵

یادی از معلمان خفته در خاک؛ مولایی، مروت و صبحدل

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ تعدادی از اساتید و قاریان قرآن به یاد معلمان قرآنشان بر سر مزار آنها حضور یافتند. سه استاد قرآنی مولایی، مروت و حسین صبحدل، عصر امروز میزبان شاگردانشان شدند.

یادی از معلمان خفته در خاک/ مولایی، مروت و صبحدلبه گزارش ایکنا؛ تعدادی از اساتید و قاریان قرآن به یاد معلمان قرآنشان عصر امروز، 13 اردیبهشت‌ماه، بر سر مزار آنها حضور یافتند.

این جمع در ابتدا بر سر مزار مرحوم استاد ابراهیم پورفرزیب معروف به مولایی حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه، دقایقی آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرده و در مدح ائمه هدی مرثیه‌سرایی کردند.

سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی بر سر مزار استاد مولایی در سخنان کوتاهی، امثال استاد مولایی‌ها را همانند خورشید توصیف کرد که همیشه در حال تابیدن بر همه بودند و افزود: نحوه برخوردش با کوچک و بزرگ و خرد و کلان یک شکل و به بهترین نحو بود و همه از همنشینی با استاد لذت می‌بردند.

وی حضور بر سر مزار این معلمان قرآن را کمترین کاری از سوی شاگردانشان دانست و افزود: استادان مولایی و مروت در میان سایر اساتید بزرگوار نقش مهمی داشتند و آن هم جریان نوین تلاوت در کشور را بنیانگذاری کردند و هر دو در سال‌های پایانی عمرشان تنها بودند و به رحمت خدا رفتند. اینان معلمی قرآن را به هرگونه امکانات و رفاه در این دنیا ترجیح دادند.

موسوی‌بلده افزود: استاد مولایی می‌توانست در بهترین نقاط دنیا زندکی کند، اما او خواست تا معلم قرآن بماند. او تا آنجا که توان داشت صبح‌های جمعه در جلسه قرآن حضور می‌یافت و نکته مهم اینکه هر چقدر که این بزرگان به سمت عمق قرآن حرکت می‌کردند، بیشتر با اهل بیت انس پیدا می‌کردند و مداومت استاد مولایی بر خواندن دعای کمیل یکی از نشانه‌های تایید این موضوع است.

یادی از معلمان خفته در خاک؛ مولایی، مروت و صبحدل

موسوی‌بلده در پایان خواستار شد تا شورای اسلامی شهر تهران به یاد این اساتید بزرگ چند خیابان تهران را به نام این عزیزان نام‌گذاری کنند.

در این جمع خودجوش، سیدحسین موسوی‌بلده، قاری قرآن و نماینده شورای اسلامی شهر تهران در کمیته برنامه ریزی و نظارت بر فعالیت‌های قرآنی شهر تهران، تلاوت و مجید محسنی‌نیا، در وصف مولاعلی مدیحه‌سرایی کرد.

حضور بر سر قبر مؤذن انقلاب مرحوم حسین صبحدل، مکان دیگری بود که این جمع در قطعه 102 بهشت زهرا(س) حاضر شدند.

مزار استاد محمدتقی مروت، در قطعه نام‌آوران، آخرین دیدار شاگردان با یکی دیگر از معلمشان بود که حال و هوای ویژه‌ای داشت.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha