راه‌اندازی کلاس‌های قرآن در پارک بانوان اراک
کد خبر: 3808503
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

راه‌اندازی کلاس‌های قرآن در پارک بانوان اراک

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر دارالقرآن‌الکریم دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی اراک از راه‌اندازی دوره آموزش قرآن در پارک بانوان این شهرستان خبرداد.

نسرین مظفری، مدیر دارالقرآن‌الکریم دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در تشریح برنامه‌های این مرکز قرآنی در سال جدید گفت: برنامه‌های امسال نیز همچون سال‌های قبل در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است.
وی با بیان اینکه دارالقران آیت‌الله مکارم شیرازی در اراک در رده‌های سنی 4 تا سالمندان قرآن‌آموز می‌پذیرد، اظهار کرد: کمترین قرآن‌آموز این مرکز قرآنی 4 سال و مسن‌ترین آنان 84 سال سن دارد. عدم محدودیت سنی و برگزاری کلاس‌های مختلف و مورد نیاز جامعه باعث شده تا افراد نسبت به حضور در کلاس‌ها رغبت بیشتری نشان دهند.
مظفری اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی همچون روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن مانند سال‌های قبل برپاست و قرآن‌آموزان علاقمند از این دوره‌های آموزشی استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های اخلاق، تفسیر قرآن، تدبر، شرح نهج‌البلاغه، برنامه‌های سبک زندگی اسلامی از دیگر رشته‌های این مجموعه قرآنی است که مورد‌توجه جوانان و بزرگسالان قرار گرفته است.
مظفری با اشاره به اینکه آموزش خردسالان 4 تا 6 سال در قالب آموزش مهارت‌های زندگی به روش کودکانه، آموزش استراتژی کودکان و آموزش روخوانی حروف انجام می‌شود، تصریح کرد: دانش‌آموزان در رده سنی 7 تا 12 سال، نوجوانان 14 تا 18 سال و بزرگسالان نیز در رده سنی 18 سال به بالا مشغول آموزش در رشته‌های مختلف قرآن هستند.
وی از آموزش 350 فراگیر قرآنی در این مرکز خبرداد و با بیان اینکه با تعطیلی مدارس بر تعداد قرآن‌آموزان اضافه می‌شود، افزود: این مرکز دارای 18 مربی در رشته‌های مختلف است که اطلاعات این افراد با حضورشان در دوره‌های مشهد، قم، تهران و یا هر شهر دیگری ارتقا پیدا می‌کند.
مظفری در پایان گفت: برای ترم بهاره دوره همسرداری با حضور خانم‌ها و آقایان برگزار می‌شود و با توجه به اینکه پارک بانوان اراک راه‌اندازی و مورد استفاده قرار گرفته است بنا داریم با رایزنی‌های انجام شده کلاس قرآنی را در این مجموعه تفریحی ورزشی برپا کنیم.
انتهای پیام

captcha