اجازه توقف چرخ تولید را نخواهیم داد
کد خبر: 3808610
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

اجازه توقف چرخ تولید را نخواهیم داد

گروه اجتماعی ــ رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان گفت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات ریاست قوه قضائیه، اجازه نخواهیم داد چرخ تولید در معادن زغال‌سنگ کوهبنان به دلیل مشکلات حقوقی و قضایی متوقف شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، محمدمهدی میرزایی، رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان امروز شنبه، 14 اردیبهشت با تأکید بر اینکه از فعالیت‌های اقتصادی مشروع حمایت می‌کنیم، گفت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات ریاست قوه قضائیه، اجازه نخواهیم داد چرخ تولید در معادن زغال‌سنگ کوهبنان به دلیل مشکلات حقوقی و قضایی متوقف شود.
وی به عملکرد دادگستری کوهبنان در زمینه حمایت از تولید‌کنندگان و واحدهای تولیدی در این منطقه اشاره کرد و افزود: در راستای جلوگیری از تعطیلی و رسیدگی به مشکلات معادن، دادگستری کوهبنان در ادامه ابلاغ دستورالعمل پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوق و قضایی، از سوی قوه قضائیه بلافاصله رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.
میرزایی به وجود معادن زیاد زغال‌سنگ در این منطقه اشاره و بیان کرد: یکی از مشکلاتی که طی چند سال گذشته همواره با آن مواجه بودیم، بحث اعتصاب‌های کارگری به‌دلیل عدم پرداخت به‌موقع حقوق و مزایا بود.
وی تصریح کرد: یکی از معادنی که در این رابطه دچار مشکل بود، معدن چشمه پودنه کوهبنان با حدود 500 نفر کارگر با سابقه و مهارت فنی بالا بود که با نشست‌های مشترک با سهامداران عمده و مدیران شرکت زغال‌سنگ کرمان با قول مساعد مدیران استانی، بخشی از مطالبات مالی و حقوق و مزایای معوقه کارگران پرداخت شد.
رئیس دادگستری کوهبنان گفت: خوشبختانه با ورود سیستم قضایی و در راستای حفظ حقوق کارگران، در حال حاضر پرداخت حقوق کارگران معدن به روز شده و کمتر شاهد عدم پرداخت حقوق و اعتصاب‌های کارگری هستیم.
میرزایی بیان کرد: با ورود سیستم قضایی شهرستان کوهبنان و برگزاری چندین نشست مشترک به مشکلات حقوقی و قضایی معدن زغال‌سنگ کان‌جویان کوهبنان رسیدگی شد و از تعطیل شدن این معدن با داشتن بالغ بر 300 کارگر جلوگیری شد.
وی تأکید کرد: در خصوص معدن کان‌جویان نیز با رعایت قوانین و مقررات تاکنون مسئولان مربوطه نسبت به تسویه حساب تعدادی از طلبکاران اقدام و معدن در حال ادامه فعالیت است؛ لذا این اقدامات موجب جلوگیری از اعتصاب گسترده کارگران و تعطیلی معادن شد.
انتهای پیام

captcha