اعزام ۳۵۰۰ زائر از کرمان به حج تمتع در سال جاری
کد خبر: 3808627
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

اعزام ۳۵۰۰ زائر از کرمان به حج تمتع در سال جاری

گروه اجتماعی ــ سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اعزام سه هزار و ۵۰۰ زائر در قالب ۲۴ کاروان از این استان به مکه مکرمه گفت: این استان همواره با مدیریت حج و زیارت، همکاری مدیران کاروان‌ها و مسئولان، بهترین حج را در بهترین شرایط برگزار کرده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدصادق بصیری، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان امروز شنبه، 14 اردیبهشت در همایش متمرکز زائران حج تمتع شهرستان کرمان با اشاره به اعزام سه هزار و 500 زائر در قالب 24 کاروان از این استان به مکه مکرمه گفت: این استان همواره با مدیریت حج و زیارت، همکاری مدیران کاروان‌ها و مسئولان، بهترین حج را در بهترین شرایط برگزار کرده است.
وی افزود: اگر مسلمانان با وحدت و همبستگی از جامعه بشری شرک‌زدایی می‌کردند، اقتصاد و امنیت آن‌ها بیش از پیش حاصل می‌شد.
وی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی در برابر ما قد علم کرده است، یادآور شد: در سال 97 ده‌ها تیم تروریستی درصدد بر هم زدن آرامش مردم بودند.
بصیری بیان کرد: با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج)، مردم و مسئولان، خیال خام دشمنان حاصل نشد و با اقتدار جمهوری اسلامی ایران، در اجتماعات بزرگی مانند راهپیمایی اربعین حسینی‌(ع) که بالغ بر 2 میلیون نفر شرکت داشتند مشکل امنیتی نداشتیم.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان همچنین از زائران حج تمتع خواست در این سفر معنوی، نکات مربوط به مقابله با تروریسم و بیوتروریسم را همواره مد نظر قرار دهند.
وی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده: «من این خانه (کعبه) را بعد از آنکه شرک‌زدایی کردم و دشمن را فراری دادم، برای الفت، دوستی، برادری و همبستگی قرار دادم».
بصیری از حج به‌عنوان پایگاه و مدرسه بزرگ توحیدی یاد و اظهار کرد: اقداماتی که باید برای بهره‌مندی بیشتر از سفر معنوی حج تمتع انجام شود به بخش‌های حاکمیتی و زائران تقسیم می‌شود.
وی تأکید کرد: به فرموده امام علی(ع)، یک تشنگی معنوی در انسان‌ها وجود دارد که وقتی به خانه خداوند می‌رسند آن را برطرف می‌کنند و زائران حج، مانند کبوتران هستند که به خانه و آشیانه خود پناه می‌برند و این آشیانه هم جایگاه رزق و روزی معنوی آن‌ها و هم جایگاهی برای پناه بردن است.
انتهای پیام

captcha