بالغ بر ۳۸۰ اثر ادبی به دبیرخانه سومین جشنواره منطقه‌ای پرژه رسید
کد خبر: 3808719
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷

بالغ بر ۳۸۰ اثر ادبی به دبیرخانه سومین جشنواره منطقه‌ای پرژه رسید

گروه فرهنگی- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران از ارسال ۳۸۰ قطعه شعر از تمام لهجه‌های کردی در قالب‌های مختلف شعری از سوی شاعران مناطق کُردنشین کشور به دبیرخانه سومین جشنواره منطقه‌ای پرژه خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، زبیر حسین‌پناهی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران امروز، 14 اردیبهشت ماه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره منطقه‌ای پرژه ، از ارسال ۳۸۰ قطعه شعر از تمام لهجه‌های کُردی در قالب‌های مختلف شعری از سوی شاعران مناطق کُردنشین کشور به دبیرخانه سومین جشنواره منطقه‌ای پرژه خبر داد.
وی افزود: مقام معظم رهبری، کردستان را سرزمین هنر و فرهنگ نام نهادند که وجود هنرمندان و پیشنیه فرهنگی این استان مصداق خوبی برای این نام است.
حسین‌پناهی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری عنوان کرد: شعر و موسیقی یکی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان کامیاران است که بر همین اساس سومین جشنواره ادبی پرژه بعد از چند سال وقفه، در راستای ارتقا و پیشرفت فرهنگ و هنر استان و منطقه احیا شد و امروز نیز شاهد برگزاری اختتامیه سومین دوره این جشنواره هستیم.
وی به شرکت ۱۲۰ شاعر و نویسنده در بخش پایانی جشنواره اشاره و اعلام کرد: سومین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ و ادب کُردی پرژه با حضور ۴۰ شاعر برگزیده پنج استان کُردنشین کشور در کامیاران آغاز بکار کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران بیان کرد: در این جشنواره ۳۸۰ قطعه شعر از تمام لهجه‌های کُردی در قالب‌های مختلف شعری از سوی شاعران مناطق کُردنشین کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و در طول دو روز برگزاری این جشنواره بالغ بر ۱۰۰ قطعه ادبی قرائت شد.
عبید رستمی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: شعر گره‌خوردگی خیال و عاطفه است و حادثه‌ای است که در زبان رخ می‌دهد و رستاخیز کلمات است.
وی افزود: کامیاران در تمامی حوزه‌ها صاحب نظر است و هنرمندان ارزشمندی دارد، اما در حوزه شعر و موسیقی پتانسیل‌ها و استعداد ویژه‌ای در این شهرستان وجود دارد.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تأکید بر اینکه کامیاران این ظرفیت را دارد که پایگاه مطمئنی برای شعر کُردی باشد، یادآور شد: دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای فرهنگ و ادبیات کُردی پرژه تعطیل نمی‌شود و استارت دوره بعدی این جشنواره بایستی از امروز آغاز شود تا در سال آینده شاهد برگزاری این جشنواره به صورت ملی و بین‌المللی باشیم.
انتهای پیام

captcha