شرکت 150 نفر از دانش‌آموزان استان کردستان با نیازهای ویژه در مسابقات قرآنی
کد خبر: 3808742
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵

شرکت 150 نفر از دانش‌آموزان استان کردستان با نیازهای ویژه در مسابقات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به آغاز دهمین دوره رقابت‌های فرهنگی،هنری و ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان کردستان گفت: 150 نفر از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان کردستان در مسابقات قرآنی شرکت کردند.

به گزارش ایکنا از کردستان، خلیل رنجبر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در دهمین دوره رقابت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان که امروز، 14 اردیبهشت ماه در سالن ورزشی توحید در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این رقابت‌ها دربخش‌های فرهنگی، هنری و ورزشی از 13 تا 15 اردیبهشت ماه با شرکت 306 نفر دانش آموز دختر و پسر با نیاز ویژه در سنندج آغاز شده است.
وی هدف از برگزاری این مسابقات را شناخت استعدادها و توانمندی‌های دانش‌آموزان به منظور فراهم شدن زمینه حضور آن‌ها در مسابقات ورزشی فرهنگی در سطوح بالاتر و همچنین تقویت روحیه خودباوری دانش آموزان با نیازهای ویژه ذکر کرد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد: در این دوره از رقابت‌ها 156 نفر دانش‌آموز دختر و پسر در رشته‌های مختلف ورزشی و 150نفردانش‌آموز با نیازویژه دختر و پسردر رشته‌های مختلف فرهنگی - هنری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
وی بیان کرد: دررشته‌های ورزشی 92 نفر دانش آموز پسر و 64 نفر دانش‌آموز دختر از 30 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستای در رشته‌های تنیس‌روی میز، آمادگی جسمانی، شطرنج، دوومیدانی، فوتسال، گویرانی وفوتبال دستی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
رنجبر با اشاره به شرکت 150 نفر از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در رشته‌های فرهنگی - هنری اعلام کرد: 79 نفر از این تعداد پسر و 71 نفر دانش‌آموز با نیاز ویژه دختر هستند که از 32 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی شهرستان‌های استان شرکت کردند.
وی ادامه داد: این تعداد دانش‌آموزدر هشت رشته حضوری قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، روخوانی قرآن، حفظ ویژه قرآن، اذان پسران، مفاهیم، احکام، انشای نماز، صحیفه سجادیه و شش رشته غیرحضوری هنرهایی آوایی، نمایشی، دستی، تجسمی و ادبی برگزار می‌شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان افزود: سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌های مختلفی تاکید دارد که یکی از آن‌ها فعالیت‌های زیستی و بدنی به ویژه فعالیت‌های ورزشی است.
وی یادآور شد: ورزش و تربیت بدنی از جمله اموراتی هستد که در تمام مقاطع تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در نظام تربیتی مورد توجه می‌باشند چرا که در پرتو این فعالیت است که بخشی از زمینه‌های لازم جهت ایجاد و برقراری سلامت جسمانی دانش‌آموزان که از هدف‌های هر نظام آموزشی است، فراهم می‌شود.
انتهای پیام

captcha