حلقه‌های معرفت در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی برگزار می‌شود
کد خبر: 3808807
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

حلقه‌های معرفت در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با اشاره به اینکه همزمان با ماه مبارک رمضان، حلقه‌های معرفت در کانون‌های مساجد استان برگزار خواهد شد، گفت: این حلقه‌های معرفت با موضوعات برون‌رفت از سبک زندگی غربی برگزار می‌شود.

حلقه‌های معرفت در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: قرائت هر روزه یک جزء قرآن، قرائت هر روزه یک خطبه، نامه یا حکمت منتخب از نهج‌البلاغه توسط مربی یا مسئول همراه با تفسیر سه دقیقه‌ای و قرائت فرازی از دعای صحیفه سجادیه از جمله برنامه‌های اصلی کانون‌های مساجد در ماه رمضان است.
وی با اشاره به اینکه تشکیل کلاس‌های احکام و جلسات تفسیر قرآن نیز در این ماه مبارک انجام خواهد شد، افزود: برگزاری حلقه‌های معرفت با موضوعات برون‌رفت از سبک زندگی غربی، تبیین کرامت زن مسلمان ایرانی و آثار توحید عبادی در سبک زندگی نیز از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در کانون‌های مساجد به‌شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیگی ادامه داد: همزمان با ۱۰ رمضان وفات حضرت خدیجه(س) نیز برنامه‌ای تحت عنوان نقش زنان امروزی در ترویج فرهنگ نبوی با الگوگیری از حضرت خدیجه(س) برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه‌های ۱۵ رمضان مصادف با میلاد کربم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم با موضوع کرامت در سبک زندگی اسلامی، برگزاری سفره‌های افطاری در کانون‌ها با هدف اطعام ایتام و مستمندان و بسته‌بندی سبدهای ارزاق و توزیع در بین مستمندان از جمله برنامه‌های پانزدهم رمضان است.
مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی تصریح کرد: همزمان با ۲۱ رمضان و شهادت حضرت علی(ع) نیز مراسماتی تحت عنوان ویژگی‌های جامعه علوی، وظایف جوانان در تحقق جامعه اسلامی، شاخصه‌های خانواده علوی و تبیین صفات شیعیان واقعی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه‌های کانون‌های مساجد استان همزمان با ۱۴ خرداد ماه به‌مناسبت رحلت و بزرگداشت امام خمینی(ره) یادآور شد: برگزاری مراسماتی با عنوان دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبیین نقش ولایت فقیه در نظام اسلامی و تبیین شاخص‌های مهم گام دوم انقلاب در بیانات مقام معظم رهبری از جمله مراسمات این روز محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیگی با اشاره به موضوعات پیشنهادی برای مربیان و امام جماعت کانون بعد از اقامه نماز گفت: تاثیرات روزه بر خودداری و استقامت در مقابل گناهان و سلامت خانواده، تبیین عوامل نفوذ و شاخص‌های تهاجم فرهنگی دشمن، آسیب‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی، اهداف دشمن از تحریم اقتصادی، نقش زنان در مقابله با تهاجمات فرهنگی غرب و ضرورت و راهکارهای تحقق شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی از جمله این موضوعات است.
انتهای پیام

captcha