تجلیل از ۴۰ دانش‌آموز حافظ قرآن در بندرانزلی
کد خبر: 3808942
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

تجلیل از ۴۰ دانش‌آموز حافظ قرآن در بندرانزلی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی گفت: در ماه مبارک رمضان از ۴۰ دانش‌آموز حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم این شهرستان تجلیل می‌شود.

بهنام نوری، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: توجه به فعالیت‌های قرآنی از رویکردهای مهم در آموزش و پرورش است و امسال نیز در راستای تربیت حافظان قرآن کریم طرح حفظ جزء 30 در مدارس شهرستان بندرانزلی اجرا شد.

وی با اشاره به استقبال دانش‌آموزان از طرح حفظ جزء 30 قرآن کریم گفت: با اجرای این طرح 40 نفر از دانش‌آموزان مدارس بندرانزلی موفق به حفظ کامل جزء 30 شدند که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی ماه مبارک رمضان و در مراسمی از این دانش‌آموزان تجلیل خواهد شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش بندرانزلی درخصوص فعالیت دارالقرآن آموزش و پرورش این شهرستان عنوان کرد: این دارالقرآن در فضای مدرسه زنده یاد محمد موثق با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام است و هم‌اکنون نیز در حدود 200 نفر از دانش‌آموزان بندرانزلی تحت پوشش آموزش‌های قرآنی در رشته‌های مختلف از جمله حفظ، قرائت و تجوید قرار دارند.

نوری با تأکید بر اهمیت اقامه نماز جماعت در سطح مدارس تصریح کرد: در حال حاضر 20 امام جماعت در سطح مدارس با آموزش و پرورش بندرانزلی همکاری دارند و در بقیه مدارس نیز به دلیل کمبود حضور روحانی، مربیان پرورشی بر اقامه نماز جماعت اهتمام می‌ورزند و تقریبا بیشتر مدارس این شهرستان به ویژه مدارس نوسازی شده دارای نمازخانه مستقل هستند.

وی افزود: در فروردین‌ماه سالجاری جشن تکلیف یک هزار دانش‌آموز دختر طی مراسمی با حضور امام جمعه شهرستان در مصلی انزلی برگزار شد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش بندرانزلی با اشاره به طرح همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حال حاضر روحانیون مستقر در پنج روستا به عنوان یاوران آموزش و پرورش در سطح مدارس به عنوان امام جماعت حضور دارند و علاوه بر اقامه نماز، سخنرانی در مناسبت‌های مذهبی و بیان احکام دینی برای دانش‌آموزان را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

captcha