ضرورت نگاه خلاقانه به بحث حضور جوانان در مساجد
کد خبر: 3808943
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

ضرورت نگاه خلاقانه به بحث حضور جوانان در مساجد

گروه معارف ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قزوین گفت: با توجه به چشم‌اندازی که در مجموعه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد داریم نگاه خلاقانه به بحث حضور جوانان، نوجوانان و زنان در جریان مسجد و ایجاد فضای مناسب با نشاط دینی جوانان و نوجوانان است.

نگاه خلاقانه برای حضور زنان، جوانان و نوجوانان در مسجد ضروری است

به گزارش ایکنا از قزوین، آیین تجلیل از مؤذنان و مکبرین و مجریان ستادهای نماز جمعه استان عصر روز گذشته، 14 اردیبهشت‌ماه در سالن جلسات شهید حسن‌پور قزوین برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رمضانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قزوین، در این مراسم با بیان اینکه یکی از پایگاه‌های اصلی حضور مردم در ستادهای نماز جمعه مصلاهای نماز جمعه است، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مبنایش این است که در جوار مسجد باشد و این امر با نظر امام جماعت و یا امام‌جمعه محقق می‌شود.
وی افزود: دو رسالت در بحث کانون‌های فرهنگی هنری مصلا تعقیب می‌کنیم که یکی ایجاد همگرایی منطقه‌ای میان فعالان کانون‌های فرهنگی است و دیگری رونق بخشی نمازهای جمعه در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری.
حجت‌الاسلام رمضانی تصریح کرد: مراحل اولیه در بخش‌های حمایتی کانون‌های فرهنگی محقق شده است و برخی از مصلاهای نماز جمعه کتابخانه‌های بسیار غنی دارند. این بستر برای همه جوان‌ها و نوجوانان فراهم است ولی با یک تغییر تاکتیک ما می‌توانیم از حضور جوانان بیشتری در مجموعه کانون‌های مصلاها داشته باشیم.
وی بیان کرد: با مشورت ائمه جمعه می‌توانیم نسبت به رونق بخشی این بحث کانون‌های مصلا اقدام کنیم از این‌رو باید مدیریت در کانون‌های مصلا صورت بگیرد که این امکانات در مجموعه ستاد نماز جمعه باشد که بتوانیم مراحل بعدی را به نحو احسنت اجرا کنیم.
حجت‌الاسلام رمضانی تصریح کرد: یکی از اهداف کانون‌های مصلا گسترش زمینه مشارکت در مردم در امور فرهنگی است، یکی از نیازهایمان در مصلا حضور جوانان و نوجوانان با ابتکارات و خلاقیت‌ها است که این اتفاق را اگر یک مقدار اهتمام بیشتری داشته باشیم و محقق شود امکان این است که در امور فرهنگی اجتماعی محله‌ای اقدامات مؤثرتری داشته باشیم دومین مسئله این است که زمینه‌ساز حضور جوانان و نوجوانان را در مساجد و مصلاها باشیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به چشم‌اندازی که در مجموعه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد داریم نگاه خلاقانه به بحث حضور جوانان و نوجوانان و زنان در جریان مسجد و ایجاد فضای مناسب با نشاط دینی جوانان و نوجوانان است و از این فرصت بهترین استفاده را ببریم.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قزوین ادامه داد: خواستار این هستیم که یک جلسه هم‌اندیشی را در مجموعه با محوریت امام‌جمعه محترم داشته باشیم و از سوی دیگر تغییر تاکتیک را باید محقق کرد یا فردی که به‌عنوان مسئول کانون است سرعت عمل بیشتری در حوزه کارهای فرهنگی داشته باشد و اگر فرصت کافی ندارند در اختیار یک نفر دیگر قرار دهند.
وی ادامه داد: امروز نیاز است که حضور جوانان و نوجوانان و بخصوص بانوان در مجموعه مصلاهای نماز جمعه حضور گسترده‌ای داشته باشند مصلاهای که فاقد کانون‌های فرهنگی و هنری هستند می‌توانند کانون تأسیس کنند.
حجت‌الاسلام رمضانی در پایان خاطرنشان کرد: باید از حضور بانوان در بستر کانون‌های فرهنگی و هنری استفاده کافی داشت از این‌رو در کانون‌های فرهنگی و هنری در کنار یک مدیر کانون برادران یک واحد خواهران نیز می‌توان داشت که در این بخش هم تعاملات لازم را با ارگان‌های دولتی و مدارس نیز داشته باشند.
به گزارش ایکنا، در ادامه از تعدادی از موذنین، مکبرین و مجریان ستادهای نماز جمعه استان قزوین تجلیل شد.
انتهای پیام

 

captcha