هیچ فعالیت قرآنی در آموزش و پرورش به دلیل کمبود اعتبارات تعطیل نشده است
کد خبر: 3808969
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
مسیب‌زاده در گفت‌وگو با ایکنا:

هیچ فعالیت قرآنی در آموزش و پرورش به دلیل کمبود اعتبارات تعطیل نشده است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل دفتر قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ فعالیتی به خاطر کمبود اعتبار تعطیل نشده است، گفت: مرحله نخبگانی مسابقات قرآن، عترت و نماز خوزستان نشان داد مشکلات اعتباری نتوانسته به این فعالیت‌ها آسیب بزند و رسماً اعلام می‌کنیم هیچ فعالیتی به خاطر مسائل مالی تعطیل نشده است.

هیچ فعالیت قرآنی در آموزش و پرورش به دلیل کمبود اعتبار تعطیل نشده است

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل دفتر قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، در ارتباط با مشکلات اعتباری در حوزه قرآن و عترت آموزش و پرورش‏‏، اظهار کرد: خدا را شاکریم که به برکت نظام جمهوری اسلامی، اتفاقات بسیار ارزشمندی رقم خورده است. کمبود اعتبارات و مشکلات اعتباری بر کسی پوشیده نیست؛ اما خدا را شاکریم که همکاران ما جهادگرانه و باورمند فعالیت‌ها را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیچ فعالیتی به خاطر کمبود اعتبار تعطیل نشده است، با اشاره به مرحله نخبگانی مسابقات قرآن، عترت و نماز خوزستان گفت: در استان شهیدپرور خوزستان 700 نفر از بهترین‌های قرآنی استان بعد از گذراندن سه مرحله مسابقات و مسابقه قطبی در بخش نخبگان حضور یافتند و این اتفاق مؤید این است که نه تنها مشکلات اعتباری نتوانسته به روند فعالیت‌ها آسیب بزند؛ بلکه این دوستان با استفاده از کمک‌های خیرین و سازمان‌ها و نهادهای دیگر کارها را به بهترین نحو دنبال می‌کنند و رسماً اعلام می‌کنیم هیچ فعالیتی به خاطر مسائل مالی تعطیل نشده است.

مدیرکل دفتر قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نخستین سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی، منشور توسعه فرهنگ قرآنی است و در سال‌های اخیر با راه‌اندازی این منشور در شورای توسعه فرهنگ قرآنی اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است؛ مهم‌ترین دستاورد این شورا و این کمیسیون قرار گرفتن همه بخش‌های قرآنی کشور در کنار هم است.

مسیب‌زاده افزود: بخش‌های قرآنی اداراتی چون سازمان اوقاف، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش، سازمان دارالقرآن و همه و همه گرد این سند و بر اساس آن فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند. واقعیت هم همین است که «یدالله مع الجماعه» دست خدا همراه جماعت است و ان‌شاءالله از مسیر این منشور و کمیسیون‌های ذی‌ربط بتوانیم هر چه بیشتر نسبت به تسری فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه اقدام کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون آموزش عمومی به مسئولیت وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود اما وظیفه آن فعالیت‌های عمومی قرآن در سطح جامعه است؛ نه فقط آموزش و پرورش که ان شاءالله به کمک هم بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را در سطح عموم جامعه نشر دهیم.

انتهای پیام

captcha