سرمایه‌گذاری در مسیر فرهنگی سلامت سرمایه‌های اجتماعی را رقم می‌زند
کد خبر: 3808976
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
آیت‌الله عاملی:

سرمایه‌گذاری در مسیر فرهنگی سلامت سرمایه‌های اجتماعی را رقم می‌زند

گروه فرهنگی ـ‌ـ امام جمعه اردبیل گفت: ما هر قدر در مسیر فرهنگی و ارتقای معنوی جامعه سرمایه‌گذاری کنیم به همان نسبت خروجی مشخص در سلامت سرمایه‌های اجتماعی و دوری از بزه و گناه را در جامعه شاهد خواهیم بود.

سرمایه‌گذاری در مسیر فرهنگی سلامت سرمایه‌های اجتماعی را رقم می‌زندبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، ‌امام جمعه اردبیل، روز گذشته، 14 اردیبهشت‌ماه در آئین استقبال از ماه مبارک رمضان در مهدیه اردبیل اظهار کرد: شاکر خداوند منان هستیم که یک بار دیگر توفیق روزه‌داری را در ماه صیام به همه ما عطاء کرد تا در این ماه باعظمت و لیالی پرقدر آن مورد عفو و رحمت الهی قرار گیریم.

وی با بیان اینکه حیات اجتماعی مسلمانان به شایستگی‌های اخلاقی، دینی و معرفتی منوط است، خاطرنشان کرد: در ایامی چون ماه مبارک رمضان باید از ظرفیت معنوی استفاده کنیم تا تربیت دینی جوانان و نوجوانان ما در بهترین شرایط رقم بخورد.

امام جمعه اردبیل با برشمردن ویژگی‌های ماه مبارک رمضان به‌عنوان یک سفره باعظمت در تربیت نفس و کنترل بر هواهای نفسانی تصریح کرد: روزه‌داران با تحمل همه سختی‌ها به ویژه گرسنگی و تشنگی ذائقه خود را با خواسته الهی در غلبه بر هوای نفسانی تنظیم می‌کنند تا بر شیطان وجود خود که هما نفس اماره است غلبه کنند.

عاملی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان دروازه رحمت، بخشش و مغفرت به روی همه خداجویان باز شده است، افزود: در بسیاری از کشورها و در سطح وسیع و گسترده حلول ماه رمضان را جشن می‌گیرند و در این ماه سفره‌های احسان و نیکوکاری و خیرات به قدری وسیع و گسترده باز است که همه نیازمندان از آن متنعم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه باید در این ماه با بهترین حالات و شایسته‌ترین روحیه به امر الهی در پارسایی و روزه‌داری پاسخ داد، گفت: آغاز این ماه جشن پاسداشت خوبی‌ها و زیبائی‌ها و پایان آن جشن شکرگزاری از نعمات الهی و بهره‌مندی از ضیوف‌الله است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: باید در همه مناطق شهر اردبیل به عنوان پایتخت شهر تشیع، حال و هوای ماه رمضان نمودی عینی و حقیقی پیدا کند تا در یک فرصت کم‌نظیر بتوان از فضای معنوی این ماه بهترین بهره را برد.

عاملی از هیئت امنای مساجد و ریش سفیدان محلات خواست تا با برپایی مجالس و محافل انس با قرآن جوانان و نوجوانان را به بهره‌گیری از فضیلت این ماه ترغیب کنند و در کنار آن در برپایی سفره‌های احسان و نیکوکاری کوتاهی نکنند.

وی بیان کرد: در ماهی که از آن به عنوان فرصت تربیتی و همچنین تنظیم ذائقه‌های انسانی یاد می‌شود باید ضمن بهره‌گیری از فضایل این ماه همچون روزه‌داری، خواندن قرآن، دعا و مناجات از روزها و شب‌های آن در راستای خودسازی بیشتر استفاده کرد.

عاملی با قدردانی از تلاش شورا و شهرداری در برگزاری چنین محافل معنوی به عنوان یک سنت حسنه اظهار کرد: ما هر قدر در مسیر فرهنگی و ارتقای معنوی جامعه سرمایه‌گذاری کنیم به همان نسبت خروجی مشخص در سلامت سرمایه‌های اجتماعی و دوری از بزه و گناه را در جامعه شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

captcha