برپایی ۷۱ محفل انس با قرآن در طرح ضیافت الهی
کد خبر: 3808994
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

برپایی ۷۱ محفل انس با قرآن در طرح ضیافت الهی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در ۸۱ بقعه شاخص استان از برپایی ۷۱ محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته در طول ماه مبارک رمضان خبر داد.

برپایی 71 محفل انس با قرآن کریم در طرح ضیافت الهیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، امروز در نشست خبری طرح ضیافت الهی در این اداره‌کل ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان بیان کرد: همه سال در ایام ماه مبارک رمضان ویژه‌برنامه طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه و مساجد شاخص استان برگزار می‌شود.
وی افزود: در سال جاری نیز برگزاری این طرح با مجموعه فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و رفاهی در 81 بقعه متبرکه استان و برخی از مساجد حاشیه شهر مشهد پیش‌بینی شده است.
احمدزاده گفت: اقامه نماز جماعت در دو یا سه، برپایی خیمه‌های معرفت، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برگزاری ویژه‌برنامه سخنرانی و... از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام در بقاع متبرکه تدارک دیده شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: مراسمی با عنوان «خدیجه مادر امت» به‌مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) همزمان با دهمین شب ماه مبارک رمضان همراه با سخنرانی در بقاع متبرکه پیش‌بینی شده است؛ همچنین در شب 15 ماه مبارک رمضان مراسم جشن ولادت کریم اهل بیت(ع) امام حسن مجتبی(ع) نیز در آستان مقدس امامزادگان و بقاع شاخص استان برگزار خواهد شد.
وی عنوان کرد: برگزاری مراسم احیای لیالی قدر، برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن کریم با حضور مفسران برجسته کشوری و استانی، اقامه نماز عید سعید فطر نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی است که در آستان مقدس امامزادگان پیش‌بینی شده است.
برپایی مراسم ترتیل‌خوانی در 55 بقعه متبرکه
احمدزاده اظهار کرد: با توجه به فرمایشات پیامبر گرامی اسلام(ص) که برای هر چیزی بهاری است و بهار قرآن ماه مبارک رمضان است، قرار شد 55 محفل انس با قرآن کریم در بقاع شاخص و 16 محفل در مساجد حاشیه شهر مشهد با حضور قاریان کشوری و بین‌المللی و همچنین مراسم ترتیل‌خوانی در 63 بقعه متبرکه برگزار شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: 101 مبلغ برای این ایام از حوزه علمیه به‌منظور اجرای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی به بقاع متبرکه استان اعزام شده‌اند؛ ضمن اینکه نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در برخی از بقاع که دارای ظرفیت هستند، برپا خواهد شد.
وی به برگزاری مسابقه قرآنی در طول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: این مسابقه با عنوان «صدای نور» و با همکاری کانون فرهنگی مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد همراه با اهدای جوایز ارزنده در طول ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
احمدزاده ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند از طریق کانال ایتا، سروش و یا نرم‌افزار روبیکا اقدام کرده و مسابقه به این صورت است که هر روز سؤالی از تفسیر حجت الاسلام قرائتی که در کانال موجود است، طرح و شرکت‌کننده باید به آن سؤال پاسخ دهد.
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همزمان با سالروز وفات بانو گوهرشاد که مقارن با ایام ماه مبارک رمضان است و وقف ایشان مایه خیر و برکت زیادی است، مراسم بزرگداشتی در نهم ماه مبارک رمضان در مشهد برگزار خواهد شد که اطلاعات جزئی آن متعاقباً اعلام می‌شود.
ترویج افطاری ساده در بقاع متبرکه و مساجد
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 370 هزار نفر از سفره افطاری ساده و 24 هزار نفر از سحری در بقاع متبرکه بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: یکی از مواردی که اهتمام ویژه در برگزاری آن داریم، ترویج سفره‌های افطاری ساده است که با تجربه‌ای که از سال گذشته داریم، امیدواریم این طرح در سال جاری نیز پربارتر اجرا شود.
احمدزاده ادامه داد: هزینه سفره‌های افطاری و سحری در بقاع متبرکه از محل موقوفات و مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود که در این خصوص نیز 170 موقوفه با جرای نیت افطاری در استان داریم که 30 موقوفه مرتبط با شب‌های قدر است که در سال گذشته 583 میلیون تومان برای مراسم افطاری و 93 میلیون برای برپایی سفره سحری در لیالی قدر از محل مشارکت‌های مردمی 93 میلیون تومان هزینه شد.
ارسال 450 بسته افطاری خشک به مناطق سیل‌زده خوزستان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: بسته‌های افطاری خشک به تعداد 450 بسته به مناطق سیل‌زده استان خوزستان و 1200 بسته در مشهد و شهرستان‌ها نیز برای خانواده‌های نیازمند ارسال شده که این کار در حال انجام است و با حضور پررنگ خیران افراد بیشتری از این اقدام نیکوکارانه بهره‌مند خواهند شد.
وی اضافه کرد: هزار بسته محصولات لبنی از کارخانه موقوفه‌ای محصولات لبنی برای خانواده‌های تحت پوشش و همچنین خانواده زندانیان تهیه شده و در این ماه بین آنان توزیع خواهد شد.
احمدزاده به طرح وقف مصحف شریف اشاره کرد و گفت: این طرح از استان خراسان آغاز شد و اکنون در سراسر کشور فراگیر شده و در سال جاری نیز این طرح مانند سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد.
انتهای پیام

captcha