قوانین منع حجاب و نماز جماعت در تونس پس از بیداری اسلامی برداشته شد
کد خبر: 3809047
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
یک بانوی مسلمان اهل تونس:

قوانین منع حجاب و نماز جماعت در تونس پس از بیداری اسلامی برداشته شد

گروه اجتماعی ـ یک استاد زبان و ادبیات فارسی اهل تونس با اشاره به اینکه بعد از انقلاب و بیداری اسلامی در تونس بسیاری از قوانین کشور مانند منع حجاب و منع نماز جماعت برداشته شد، گفت: با اینکه ۹۸ درصد از مردم تونس مسلمان بودند، برای رفتن به مساجد باید از پلیس اجازه و تعهد می‌گرفتند و ورود افراد زیر ۴۰ سال به مسجد غیرقانونی بود.

قوانین منع حجاب و نماز جماعت در تونس پس از بیداری اسلامی برداشته شدبه گزارش ایکنا از همدان، زینب الحریبی استاد زبان و ادبیات فارسی اهل تونس امروز 15 اردیبهشت‌ماه در همایش تخصصی الگوی بانوی مسلمان با عنوان «ریحانه» اظهار کرد: خانواده‌ام در کودکی، به ایران آمدند و من در دانشگاه علم و صنعت تحصیل کردم و پس از بیداری اسلامی در تونس به کشور خود برگشتیم.
وی افزود: در کشور تونس اگر هم مسلمانی وجود داشته باشد بخاطر شرایط موجود در حکومت مذهب خود را پنهان می‌کند.
زینب الحریبی با اشاره به اینکه ۲۰ سال نتوانستیم به کشور خود برگردیم چرا که برای برگشت گذرنامه را با عکس بی حجاب می‌خواستند و ما باید تا بیداری اسلامی صبر می‌کردیم.
الحریبی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب و بیداری اسلامی در تونس بسیاری از قوانین کشور مانند منع حجاب، منع نماز جماعت برداشته شد، گفت: با اینکه ۹۸ درصد از مردم تونس مسلمان بودند برای رفتن به مساجد باید از پلیس اجازه و تعهد می‌گرفتند و ورود افراد زیر ۴۰ سال به مسجد غیرقانونی بود همچنین وجود بیش از ۱ نسخه قرآن در هر خانه غیرقانونی بود آن یک نسخه هم برای اموات استفاده می‌شد.
وی با بیان اینکه بعد از ورود به تونس در دانشگاه زیتونه تحصیل کردم، گفت: دانشگاه زیتونه از سال 1۷۷۲ میلادی تأسیس و شروع به کار کرد و من در این دانشگاه دکتری اصول دین را گرفتم. این دانشگاه اسلامی بود اما پوشش بانوان پیراهن و شلوار به همراه روسری ‌بود و من برای داشتن پوشش بسیار سختی کشیدم.
این بانوی مسلمان افزود: بعد از بیداری اسلامی قانون مساوات در تونس ایجاد شد که به نظر بقیه این یک اتفاق رویایی بود در صورتی که اینگونه نیست زنان در ۶ روز هفته روزی ۸ ساعت کار می‌کنند و مخارج هر خانه بین زن و مرد مساوی است، زمانیکه آنها از سرکار به خانه می‌آیند تازه باید ایفای نقش مادری و همسری را هم داشته باشند این در صورتی‌است که اسلام می‌گوید هزینه‌های ثروتمندترین زنان نیز بر عهده‌ پدر یا همسرش است.
الحریبی در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه برخی زنهای مسلمان جایگاه خود را به عنوان یک زن نمی‌دانند، خاطرنشان کرد: باید بگویم یک زن در اسلام به اغلب حقوق خود رسیده است و امنیت که مهمترین اصل در زندگی است را از این طریق می‌تواند به دست آورد.
انتهای پیام

captcha