تشریح برنامه‌های تبلیغی آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان
کد خبر: 3809072
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸

تشریح برنامه‌های تبلیغی آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان

گروه فرهنگی - رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به تشریح برنامه‌های تبلیغی آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان پرداخت.

تشریح برنامه‌های تبلیغی آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت‌الاسلام سعید آخوندی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، در نشست رسانه‌ای پیرامون تشریح برنامه‌های حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان که امروز پانزدهم اردیبهشت‌ ماه در معاونت مدیریت خبر و رسانه آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: 11 محفل قرآنی برای ماه مبارک رمضان در حرم رضوی پش‌بینی شده که اهم آن ترتیل‌خوانی قرآن کریم بعد از نماز صبح در صحن انقلاب اسلامی و پخش از شبکه اول سیما، ترتیل‌خوانی ساعت 11 تا 12 قبل از نماز ظهر در رواق امام(ره) و پخش از شبکه قرآن و همچنین ترتیل‌خوانی صحن گوهرشاد از ساعت 18 تا 19 و پخش از شبکه افق و خراسان رضوی خواهد بود.
 
وی ادامه داد: ترتیل‌خوانی قرآن کریم و محفل انس با قرآن ویژه خواهران در رواق حضرت زهرا(س) از ساعت 9.45 تا 12 به جز روزهای جمعه، محفل قرآنی «مهمانی خدا» ویژه نوجوانان همه روزه از ساعت 18 تا 19 در دارالقران کریم و همچنین محفل قرآن کریم ویژه زائرین غیرایرانی از ساعت 9 تا 10 صبح در رواق دارالمرحمه از دیگر محافل انس قرآن ماه مبارک رمضان خواهد بود.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: فضای بعدی که در برنامه‌های تبلیغی حرم مطهر رضوی برنامه‌ریزی شده، فضای اعتکاف ماه مبارک رمضان در 10 شب پایانی این ماه مبارک ویژه دانش‌آموران، دانشجویان و طلاب در مسجد گوهرشاد است. همچنین درس‌هایی از قرآن کریم توسط حجت‌الاسلام قرائتی هر شب از ساعت 21.30 تا 23 در رواق امام(ره) برگزار خواهد شد.
 
آخوندی عنوان کرد: همچنین مناجات‌خوانی محمود کریمی به مدت 20 شب، از شب نخست ماه مبارک رمضان در رواق امام(ره) از ساعت 24 تا 1.30 بامداد، سخنرانی و بیان معارف اسلامی همه روزه بعد از نماز ظهر و عصر و همچنین مغرب و عشاء با حضور آیات و حجج‌الاسلام کازرونی، ماندگاری، طباطبایی، اسلامی‎فر، دهشت، محمدی گلپایگانی، نظافت، شهیدی، آقامیری، حجتی و... دنبال خواهد شد.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های حرم امام رضا(ع) در این ایام ویژه برنامه‌های شب‌های قدر و احیاء است که ویژه برنامه‌ها از ساعت 21.30 تا یک بامداد در مرحله نخست ادامه خواهد داشت و از اساتید و نخبگان تبلیغی و قرآنی جهان اسلام بهره‌مند خواهیم شد. 
 
آخوندی گفت: در شب‌های نوزدهم، بیست‌و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان از سخنرانی آیت‌الله علم الهدی، حجت‌الاسلام رئیسی و همچنین حجت‌الاسلام رفیعی، خواندن جوشن کبیر توسط مهدی شجاع، برادران و سید مهدی میرداماد و همچنین عزاداری و مرثیه‌سرایی مهدی سروری، علی خوش‌چهره و جعفر و امیر ملائکه بهره‌مند خواهیم شد.
 
برگزاری 50 حلقه معرفت در روز ویژه ماه رمضان در حرم رضوی
وی با بیان اینکه برنامه‌ محفل بعد از برنامه اصلی حرم برای آن دسته از کسانی که قصد دارند تا سحر در حرم امام‌رضا(ع) بیتوته کنند، از ساعت 1.30 تا 3 بامداد در صحن گوهرشاد پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: همچنین نشست‌ها و پرسش و پاسخ‌های دینی شامل پیش‌بینی 60 برنامه پرسمان‌دینی در 30 روز و در رواق امام(ره) صحن جمهوری اسلامی و رواق دارالحجه با حضور اساتید برای بهره‌گیری زائرین و مجاورین، برگزاری 50 حلقه معرفت در روز شامل 38 حلقه برای برادران و باقی ویژه خواهران در سه شیفت صبح، عصر و  شب و در رواق‌های امام(ره)، دارالحجه، همچنین صحن جمهوری، انقلاب اسلامی و رواق حضرت معصومه، حضرت زهرا(س) و دارالحکمه از دیگر ویژه برنامه‌های تبلیغی آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان است.
 
آخوندی بیان کرد: پایگاه «آداب زیارت» ویژه کسانی که می‌خواهند با آداب زیارت آشنا شوند در ایوان ولی‌عصر(عج)، صحن قدس و مقبره شیخ طبرسی برنامه‌ریزی شده که به صورت شبانه روزی زائران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. مناجات‌های «کبوتران حرم» در کل شب‌های ماه مبارک رمضان در رواق دارالهدایه پیش‌بینی شده است که با حضور ذاکران، شاعران و پیشکسوتان رضوی از ساعت 0.30 تا 2 بامداد همراه خواهد بود. شب شعر «کرامت غزل» در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) در صحن جمهوری، ویژه برنامه‌های سالروز ارتحال امام خمینی(ره) از دیگر برنامه‌های این ایام است.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: در حوزه محصولات تولیدی نیز اقداماتی صورت گرفته است از جمله کتاب «رهیافت روزه» با موضوع احکام روزه، کتاب «با امام مهربانی در ماه خدا»، فلش‌ کارت‌های «زندگی شهدا»، ویژه‌نامه سی‌امین سالگرد رهبری مقام معظم رهبری، ویژه‌برنامه «کبوتران حرم»، کتاب «سنگ، کاغذ، موشک» و «مشکات بهار»، همچنین پایگاه ویژه «مهمان‌سرای اندیشه» و راه‌اندازی پاتوق کتاب ویژه زائرین در ضلع غربی صحن جامع رضوی از جمله این برنامه‌هاست. در حوزه بین الملل نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شده و کتاب‌های «گنجینه حکمت» به 4 زبان انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی و عربی در اختیار زائرین غیر ایرانی قرار خواهد گرفت. 
 
وی افرود: زائرین غیر ایرانی می‌توانند از ویژه برنامه‌های این ایام به پنج گروه زبان عربی، اردو، آذری، انگلیسی و فارسی‌زبانان غیرایرانی بهره‌مند شوند. درس‎هایی از نهج‌البلاغه یک ساعت قبل از نماز مغرب در صحن غدیر به زبان عربی برای زائرین عرب زبان و حلقه‌های معرفت با موضوعات اعتقادی و پاسخگویی به شبهات و موضوعات ماه مبارک رمضان به سه زبان اردو، عربی و آذری، همچنین ویژه برنامه‌های شب‌های قدر ویژه زائران غیرفارسی‌زبان از ساعت 21 تا 1 بامداد همزمان با برنامه فارسی‌زبانان پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است. 
 
آخوندی عنوان کرد: برای فضاهای مجازی و برای سایت‌های معاونت و رضوی تی‌وی و سایر شبکه‌های مجازی نیز مناجات‌های شبانه رواق امام(ره)، دارالهدایه، شب‌های قدر، سخنرانی‌های دیگر صحن‌ها پیش‌بینی شده است. نمایشگاه پوستر و  اطلا‌ع‌رسانی برنامه‌های حرم مطهر رضوی و مسابقات از طریق فضای مجازی، همچنین بارگذاری همه سخنرانی‌ها و مراسمات حرم رضوی، بعد از 24 ساعت در شبکه رضوی تی‌وی از دیگر  ویژه‌ برنامه‌های حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رضوی خواهد بود.
 
در ادامه این نشست رسانه‌ای محمدکاظم ملازم الحسینی، مدیرعامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(ع) طی سخنانی عنوان کرد: این سازمان طبق سنوات گذشته با همکاری معاونت اماکن و تبلیغات آستان قدس رضوی سعی بر آن دارد در سال جاری نیز بتواند خدمات شایسته‌ای را به زائرین و مجاورین ارائه دهد.
 
وی عنوان کرد: نقش این سازمان ارائه خدمات و پشتیبانی است و همه مراسماتی که در مجموع حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، بخشی از موضوعات آن توسط سازمان عمران و توسعه حریم حرم امام‌رضا(ع) مدیریت می‌شود و امید است در ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر پوشش صوتی و تصویری مناسبی در حرم مطهر رضوی ارائه کنیم و فضاهای عبادی و رواق‌ها از سیستم تخصیصاتی مطبوع با توجه به گرمی هوا طبق برنامه‌‌ریزی‌های انجام گرفته، برخوردار شوند. قطعا خدمات 24 ساعته به زائرین مسلترم برنامه‌ریزی دقیق و پیش‌بینی‌ شده‌ای است.
 
انتهای پیام
captcha