اخراج 200 روحانی مسلمان از سریلانکا
کد خبر: 3809088
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹

اخراج 200 روحانی مسلمان از سریلانکا

گروه بین‌الملل ــ به دنبال بروز حوادث تروریستی در سریلانکا، دولت این کشور از اخراج اتباع خارجی از جمله 200 روحانی مسلمان خبر داد.

به گزارش ایکنا ، فارس نوشت: وزیر کشور سریلانکا از اخراج 200 روحانی مسلمان از این کشور به خاطر اتخاذ تدابیر شدید امنیتی ناشی از حمله‌های تروریستی خبر داد.

واجیرا ابیواردنا، وزیر کشور سریلانکا یکشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه با اشاره به اخراج 600 تبعه خارجی از این کشور گفت که این روحانیان به طور قانونی وارد کشور شده‌ بودند، اما در پی حملات تروریستی مشخص شد که بیش از حد لازم در کشور اقامت داشتند.  

وزیر کشور سریلانکا ادامه داد: با توجه به وضعیت فعلی، ما نظام صدور روادید را بررسی کرده و تصمیم گرفتیم که محدودیت صدور روادید برای مبلغان مذهبی شدت یابد. از میان کسانی که اخراج شدند، حدود 200 نفر واعظ مذهبی بودند.

بر اساس این گزارش، بمب‌گذاری‌های روز «عید پاک» که باعث کشته شدن 257 نفر و زخمی شدن نزدیک به 500 نفر شد، از سوی فردی مذهبی که به هند سفر کرده و با افراطگرایان در این کشور تماس برقرار کرده بود، صورت گرفت.

وزیر کشور سریلانکا به ملیت اخراج‌شدگان اشاره‌ای نکرد، اما پلیس گفته که بسیاری از خارجی‌ها که مدت روادید آن‌ها پایان یافته بود، اهل بنگلادش، هند، مالدیو و پاکستان بودند.

دولت سریلانکا از زمان حمله‌های تروریستی حالت اضطراری در کشور برقرار کرده و به نیروهای نظامی و پلیس قدرت بیشتری داده تا آن‌ها در پی دستگیری مظنونان باشند. اینک جستجوهای خانه به خانه در سراسر کشور انجام می‌شود و پلیس به دنبال مواد منفجره و ساز و کار تبلیغاتی افراطی‌هاست.

پلیس سریلانکا در همین رابطه چهارشنبه گذشته 9 تن از مظنونان را شناسایی کرد و افزود که دارایی‌های آن‌ها با توجه به قوانین ضدتروریست مصادره خواهد شد.

انتهای پیام

captcha